کشف انبار احتکار انواع کالا‌های اساسی در اهر

فرماندار اهر از کشف انبار احتکار انواع کالا‌های اساسی در این شهرستان خبر داد.

آقای غنی‌زاده در جلسه ستاد تنظیم بازار اهر گفت: اصلاح نحوه تخصیص کالا‌های اساسی الزامات اصلی جامعه در حوزه‌ مصرف است لذا با بهره‌گیری از مبانی علمی تولید در مبادی اولیه و محاسبه‌ توزیع با مصرف در مبادی ثانویه و همسان‌سازی عرضه و تقاضا بر اساس نیاز جامعه با حذف واسطه‌های زائد قیمت کالا‌های اساسی تعدیل و تولید کنندگان نهایی وارد بازار مصرف و عرضه می‌شوند.

وی بر لزوم اجرای برنامه راهبردی و سامانه‌ نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی مبتنی بر نظام تولید و مصرف در شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: اگر کالا‌های اساسی بر اساس نیاز‌های جامعه و به‌ صورت نظام مند جهت گذاری و توزیع شود هیچ‌کس نمی‌تواند چندباره اقلام دریافت کرده و دیگری از خرید کالا‌های اساسی محروم بماند.

وی از توزیع ۲۵ تُن برنج و ۲۵ تُن قند به نرخ تنظیم بازار در روستا‌های شهرستان اهر خبر داد و گفت: تا به امروز ۹۰ تُن قند با قیمت تنظیم شده‌ بازار در اختیار شهرستان اهر قرار گرفته است تا مطابق برنامه در بین مردم توزیع شود. بنابراین گستره‌ توزیع کالا‌های اساسی به مناطق روستایی به نحوی انجام یافته است تا بتواند از مراجعات روستاییان به شهر جهت تهیه کالا‌های اساسی ممانعت کند و روستاییان بدون مراجعه به شهر اهر بتوانند اقلام اساسی را خریداری کنند.

جهاد کشاورزی شهرستان برای توزیع عادلانه‌ کالا‌های اساسی می‌بایست در بین اهالی روستا‌های شهرستان اهر نظارت کند.

شرکت‌های تعاونی روستایی توزیع کالا‌های اساسی را با کارت ملی به منظور ممانعت از سودجویی برخی افراد عملیاتی کنند.

وی از کشف ۷۸ تُن آرد قاچاق، ۱۲ تُن کود شیمیایی قاچاق، ۲ تُن سبوس قاچاق و ۱۵۰۰ حلب روغن خوراکی ۵ کیلویی معادل ۷.۵ تُن طی ۱۰ روز اخیر در این شهرستان خبر داد و گفت: کالا‌های احتکاری و قاچاق توسط دستگاه‌های ذیربط و نیرو‌های اطلاعاتی و انتظامی کشف و ضبط شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.