استاندار خراسان جنوبی گفت: باید مشکلات زیرساختی حوزه عشایر برطرف شود.

قناعت در نشست سران و معتمدین بسیج عشایر خراسان جنوبی  گفت: هم اکنون یک سوم جمعیت دامداران استان از دامدار کارت برخوردار شده اند.

او گفت:  دامدار کارت، یارانه‌ای برای کمک به دامداران است و مرتبط به تسهیلات و وام نیست و بنابراین باید همه از آن بهره‌مند شوند.

قناعت از عشایر به عنوان مرزبانان واقعی یاد کرد و گفت: عشایر در سخت‌ترین شرایط و با وجود تبعات فراوان ناشی از خشکسالی‌های چندین ساله که تأمین علوفه را با مشکل مواجه کرده، مشغول تولید محصولات لبنی و دامی هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مشکلاتی در حوزه زیرساختی و تأمین امکانات جامعه عشایری وجود دارد و امیدواریم مشکلات برطرف شوند.

او  گفت: هم اکنون یک هشتم، معادل ۱۰ درصد، یعنی ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان را عشایر شامل می‌شوند.

مشکلات تأمین آب، تأمین نهاده‌های دامی، ایل راه‌های عشایری، خرید دام مازاد عشایر از جمله مشکلات مطرح شده از سوی عشایر استان بود که استاندار با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه، گفت:  این موارد به صورت تخصصی در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

عصمتی پور مدیر کل امور عشایر استان نیز از خشک شدن ۱۴۰ حلقه چاه مالداری عشایر در پی خشکسالی‌های اخیر خبر داد و گفت: هم اکنون این اداره برای آبرسانی سیار ۱۸ تانکر دارد که ۴ تانکر دیگر در حا ل خرید است و  نیازمند ۸ تانکر دیگر برای رسیدن به وضع مطلوب آبرسانی هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار