حسن همتی گفت: شهرستانهای تکاب و شاهیندژ با بالاترین ظرفیتها در زمینههای معادن طلا و سنگهای قیمتی، کشاورزی، دامداری و گردشگری و همچنین وجود آثار باستانی جهانی و ملی مختلف بدون دلیل منطقی در مسیر کریدور ریلی جلفا ـ مهران قرار نگرفته که این امر ظلم مضاعف به مردم این منطقه به شمار میرود بنابراین وزیر راه باید این دو شهرستان را در مسیر ریلی قرار دهد.
او می گوید: شهرستانهای تکاب و شاهیندژ بیشترین روستا را داشته و ۲۶۰ روستا در این حوزه انتخابیه متمرکز است .
به گفته همتی ؛ این در حالی است که تاکنون هیچ اقدام قابل قبولی در مورد بهسازی و آسفالت مسیرهای روستایی این دو شهرستان انجام نگرفته است.
نماینده مردم تکاب و شاهیندژ در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده بین شهری میاندوآب – شاهین دژ – تکاب در اواسط سال ۹۹ با دستور وزیر وقت جزو پروژههای ملی قرار گرفته و مقرر بود چند پیمانکار از سوی معاون ساخت وزارت برای اجرای این پروژهها به کارگیری شوند اما متاسفانه پیمانکاران سابق که توان بالایی ندارند کار را ادامه داده و اقدام قابل قبولی در مسیر حوزه انتخابیه انجام نشده است.
او می گوید:همچنین در مسیرهای مربوطه قطعات ۳ تاکنون پیمانسپاری نشده و این امر مشکلات بسیار جدی برای مردم ایجاد کرده است.
همتی گفت: جاده بین شهری تکاب – دندی – زنجان در گذشته با همکاری ایمیدرو پیمانسپاری شده و پس از انجام امورات ابتدایی تقریبا رها شده است و از آنجا که شهرستانهای شاهیندژ و تکاب از امکانات فرودگاهی و ریلی برخوردار نبوده و تنها راه یک راه ارتباطی زمینی غیرقابل قبول دارند، این راهها تبدیل به قتلگاه شدهاند که وزیر راه باید فکری به این موضوع داشته باشد.
او می گوید:جادههای بین شهری شاهیندژ – بوکان – تکاب – سقز سالها است که یک مسیر فرعی تلقی شده و جز درجات مربوطه در رتبه پایینتری قرار دارد و با توجه به اینکه این جاده ترافیک بیش از ۹ هزار دستگاه در ماه، وصل آذربایجانغربی به کردستان از کوتاهترین مسیر، تردد بالای معادن سنگ و طلا برای دسترسی به محور ارتباطی کریدور غرب کشور، کاهش حجم ترافیکی جادههای سایر شهرستانها و همچنین برای تقویت کشاورزی صنعتی منطقه باید این مسیر جزو جاده های بین شهری اصلی قرار گیرد.