رئیس مرکز بهداشت و درمان کاشمر گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد از جمعیت کشور بالای ۶۵ سال هستند که این آمار در کاشمر بالاتر از میانگین کشوری و به میزان ۱۰.۵ درصد است.

دکتر مجتبی قائمی روز پنجشنبه در نشست تخصصی و مطالعاتی بررسی مخاطرات کاهش جمعیت که در محل کتابخانه عمومی مهر ۱۴ معصوم این شهرستان برگزار شد، گفت: با کمال تاسف فرزندآوری در کاشمر کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان کاشمر گفت: هر چند نرخ باروری در اوایل دهه ۶۰ بین پنج تا ۶ فرزند بود، یعنی یک زن به طور متوسط صاحب پنج تا ۶ فرزند می‌شد، اما اکنون این شاخص در کاشمر به ۱.۸ رسیده و این وضعیت موجب شده از نظر زادآوری در وضعیت قرمز قرار گیریم.

او گفت: این شهرستان از نظر نرخ باروری کلی شانزدهمین شهرستان در بین مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد و شهرستان‌های تایباد، خواف، باخرز و سرخس به ترتیب در رده‌های اول تا چهارم هستند.

دکتر قائمی گفت: شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن به دلیل اینکه از نظر زادآوری نرخ باروری زیر ۲.۵ را داشته در وضعیت قرمز قرار دارند.

رییس مرکز بهداشت و درمان کاشمر گفت: میزان ازدواج ثبت شده در کاشمر در سال ۹۵ حدود یک هزار و ۸۰۴ واقعه بوده که در سال ۹۸ این تعداد به یک هزار و ۳۲۵ مورد کاهش یافته است، البته در سال ۹۹ با افزایش ۳۰۰ موردی مواجه بودیم که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

او گفت: یک سال به میانگین سن ازدواج در بین دختران و پسران در این شهرستان نسبت به ۱۰ سال قبل اضافه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.