پنتاگون با تأیید کمک‌های نظامی بیشتر آمریکا به اوکراین اعلام کرد از آغاز حمله روسیه، واشنگتن ۴.۶ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد بسته کمک‌های جدید نظامی آمریکا برای اوکراین شامل هویتزر و رادار‌های ضد توپخانه است و به زودی خواهد رسید.

به گزارش الجزیره، سخنگوی پنتاگون با بیان این ادعا که «پرداخت‌های آتی کمک‌های نظامی نیاز‌های اوکراینی‌ها را برآورده می‌کند، زیرا کیفیت نبرد‌ها تغییر می‌کند»، افزود: «از آغاز تهاجم روسیه، واشنگتن ۴.۶ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است.»

سخنگوی پنتاگون درباره پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو نیز افزود: «در حال مذاکره با فنلاند و سوئد در مورد هرگونه تضمین امنیتی احتمالی هستیم.»

آمریکا: تحقیقات درباره ترور خبرنگار الجزیره باید جامع و شفاف باشد

سخنگوی پنتاگون همچنین درباره ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه خبری الجزیره نیز گفت: «موضوع قتل روزنامه‌نگار شیرین ابوعاقله در دیدار آستین با همتای اسرائیلی خود مطرح شد.»

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «آستین از تمایل اسرائیل برای تحقیق درباره قتل شیرین ابوعاقله استقبال کرد. آستین تأکید کرد که تحقیقات درباره قتل او، باید جامع و شفاف باشد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوکراینی = گوشت قربونی سیاستای آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوکراینی = فدایی ٱمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا = جنگ افروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوکراینی = مزدور آمریکا
آخرین اخبار