مشاور عالی جهاد نصر کشور:

اقتصاد دانش بنیان پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی است

دبیرکل جبهه حامیان ولایت استان فارس گفت: برنامه ریزی، سیاستگذاری درست و اصولی و کشاندن به عرصه کارآمدی اقتصادی جهت تحقق شعار سال مهم است نه برگزاری متعدد همایش ها و جلسات و پیاده کردن روی کاغذ.

حجت الاسلام والمسلمین حسین شبانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، گفت: تحقق شعار سال توسط مقام معظم رهبری با شعارزدگی، برگزاری همایش و از روی کاغذ ممکن نیست بلکه به همت و تلاش و عمل بسیار بستگی دارد و باید آن را به عرصه کارآمدی اقتصادی کشاند.

او گفت: بیان شعارِ اولین سالِ قرن، بازهم با یک رویکرد جدید اقتصادی بود" تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین". شعار پرمعنایی که نیازمند تلاش همه جانبه ملی برای توسعه کشور است و قطعا تحقق همین مسئله یعنی اقتصاد دانش بنیان، کشور ما را در هر شرایطی ایمن خواهد کرد.

مشاور عالی جهاد نصر کشور گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته به اثبات رسانده‌اند که عملا مهمترین پیشران جریان توسعه علمی در کشور به شمار می روند و در بیانات ارزشمند بی شماری در عرصه های مختلف تولید و علم و فناوری، اگر هدایت ها و حمایت های راهگشای معظم له نبود، قطعا بسیاری از جریان های تولیدی و علمی و توسعه شکل نمی گرفت.

حجت الاسلام شبانی گفت: پیشرفت های ارزشمند ایران اسلامی در تمامی زمینه ها در سال‌های گذشته مبیّن این مسئله است که هرجا به منویّات و کلام گوهربارش به شکل کامل و درست عمل شد کشور به سمت قله های ترقّی و تعالی پیش و اشتغال مولّد رونق گرفت.

به گفته دبیرکل جبهه حامیان ولایت استان فارس، همه این تحولات به گونه‌ای عینیت و تحقق می‌یابد که با تولید ملی گره بخورد. چرا که تولید در همه زمینه ها پیشران ملی است و با آن می‌توان ثروت ملی، درآمد سرانه، اشتغال، بهره وری و.... را افزایش و وابستگی به دیگر کشورها در مقابل تحریم‌های ظالمانه و نابخردانه آنها را کم‌ و نیازهای ملی خود را تأمین کنیم، لذا از این رو است که فرمایشات نوروزی رهبری انقلاب با بحث دانشی شدن تولید ملی گره خورده است.

او گفت: پس برنامه ریزی، سیاستگذاری درست و اصولی و کشاندن به عرصه کارآمدی اقتصادی جهت تحقق شعار سال مهم است نه برگزاری متعدد همایش ها و جلسات و پیاده کردن روی کاغذ.

به گفته شبانی، اگر این شعار با برنامه ریزی و تلاش مجدّانه پیگیری و تحقق یابد می‌تواند علاوه بر پیشرفت در بخش‌های مختلف کشور، مشکلات را هم بر طرف ساخت. مثلا بروکراسی و کاغذبازی موجود در ادارات یکی از انواع موانع تولید است و با رفع آن شاهد تسهیل در امر اشتغال و سرمایه گذاری هستیم.

او گفت: اقتصاد دانش بنیان پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی است. بی شک با تحقق شعار سال شاهد تقویت روحیه خودباوری و خوداتکایی و اعتماد در جامعه و کاهش مشکلات اقتصادی خواهیم بود و با همدلی، همراهی و هم افزایی مطلوب دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و با حمایت صاحب نظران و مشارکت همه جانبه مردم عزیز به قله های تعالی و پیشرفت انشالله دست یافت و نقشه های دشمنان نظام را کمافی السابق نقش بر آب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار