اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان:

نبود پروازهای تجاری میلیون‌ها دالر به بخش خصوصی زیان رساند

نبود پرواز تجاری و واگذار نشدن میدان‌های هوایی به شرکت‌های معیاری جهانی بر صادرات افغانستان اثر منفی گذاشته است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گوید که به دلیل نبود پرواز تجاری و واگذار نشدن میدان‌های هوایی کشور به شرکت‌های معیاری جهانی، سکتور خصوصی کشور میلیون‌ها دالر زیان دیده و بر صادرات کشور اثر منفی گذاشته است.

یک عضو هیأت مدیره این اتاق به این باور است که بیشترین آسیب بر داد و ستد افغانستان با هند و چین وارد شده است.

خانجان الکوزی، عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، گفت: ماهانه هزاران تن میوه خشک و تازه و نبات‌های طبی به ویژه هنگ به هند صادر می‌کردیم و به میلیون‌ها دالر عواید بدست می‌آمد و وضعیت که فعلا است مستقیما متضرر می‌شوند سکتور خصوصی است.

از سویی هم، بیش از هفت ماه از چانه زنی طالبان با شرکت مشترک قطری-ترکی درباره قرارداد ارائه‌ خدمات پنج میدان هوایی کشور می‌گذرد، اما تا هنوز این قرارداد نهایی نشده است.

وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که این وزارت در واگذاری قرارداد از دقت بیشتر کار می‌گیرد.

امام الدین احمدی، سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان، گفت: گفت‌وگوها جریان دارد، گروه فنی ما با آنها نشست دارند که اگر به تفاهم نهایی برسند با رسانه‌ها و مردم شریک می‌شود.

بربنیاد اطلاعات وزارت ترانسپورت و هوانوردی، روزانه بیست تا بیست و پنج پرواز داخلی و خارجی از میدان هوایی کابل انجام می‌شود که با واگذاری قرارداد این میدان، شمار پروازهای خارجی و درآمدهای کشور افزایش خواهند یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.