حمایت دستگاه‌های دولتی از جامعه عشایری

نماینده شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورا‌های اسلامی گفت: نمایندگان فارس آمادگی کامل برای حل مشکلات عشایر را استان دارند.

ابراهیم عزیزی نماینده شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورا‌های اسلامی در دیدار با مدیر کل امور عشایر فارس گفت: زندگی عشایر زندگی خاصی است و با توجه به شرایط خشکسالی و اقلیمی نیازمند حمایت از سوی تمام دستگاه‌های دولتی به جامعه عشایری است.

او به جایگاه عشایر در پهنه استان فارس و اهمیت جامعه عشایری بر اجرای طرح‌های تولیدی زنجیره‌ای به منظور اشتغال زایی و حفظ عشایر به عنوان ذخیره فرهنگی و تولید کنندگان خود کفایی کشور اشاره و گفت: نمایندگان استان آمادگی کامل برای حل مشکلات عشایر فارس دارند.

عبدالحمید کریمی مدیرکل امور عشایر گفت: با توجه به تنوع اقلیمی و شرایط موجود در فارس که موجب سازگاری و شکل گیری بزرگترین جامعه عشایری کشور در این استان شده، در واقع قطب عشایر کشور محسوب می‌شود.

او گفت: توانمندی‌های عشایر و نقش عشایر در تولیدات گوشت، صنایع دستی و ... با کمترین برخورداری از امکانات بیشترین نقش را در تولید استان و کشور را دارند و نیاز به حمایت بیشتری از سوی دولت دارند.

مدیرکل امور عشایر با بیان جایگاه پراهمیت عشایر با بیان مشکلات از جمله تسهیلات با بهره کم، برای تامین نهاده‌های دامی و تامین علوفه با هدف پروار کردن دام و رسیدن به وزن مطلوب دام و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه عشایر، مشکلات ایل راه‌های عشایری، اطراقگاه‌های عشایری، نداشتن آنتن دهی موبایل در بعضی از مناطق عشایری، تبدیل پروانه چرا به عنوان سندی در بانک‌ها به منظور وثیقه خواستار حمایت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در احقاق حق عشایر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار