رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : باید برای سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه دو، سه پیشنهاد اساسی مطرح کنیم که شتابدهنده اقتصاد کرمانشاه باشد.

کیوان کاشفی گفت : سفر رئیس جمهور به کرمانشاه فرصت ممتازی برای کرمانشاه است تا بتوانیم خروجی مناسبی برای توسعه استان از آن به دست بیاوریم.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه قطعا در این سفر وزرای متعددی خصوصا وزاری اقتصادی رئیس جمهور را همراهی می‌کنند و باید بتوانیم از فرصت حضور آن‌ها بهره ببریم.

مهمترین نکته در زمینه مطرح کردن خواسته‌ها از رئیس جمهور رسیدن به ادبیات مشترک در استان است بخش دولتی، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی به عنوان سه رکن اثرگذار در استان باید در این زمینه به یک بسته پیشنهادی مشترک برسند.

دومین نکته مهم که باید در بیان مطالبات از سفر رئیس جمهور به کرمانشاه مد نظر قرار گیرد توجه به ظرفیت‌ها و استعداد‌های استان است پیشنهادات باید با توجه به پتانسیل‌های استان مطرح شود.

در سفر‌های استانی سطح توقعات و درخواست‌ها بالا و امکانات دولت نیز محدود است، پس باید در فرصتی که داریم به بیان پیشنهادات اصلی با توجه به مزیت‌های طبیعی و سرمایه‌های انسانی استان بپردازیم.

باید به دو، سه پیشنهاد اساسی و مهم برسیم که شتابدهنده اقتصاد استان باشد و بتواند سایر حوزه‌های اقتصادی را نیز همراه با خود پویا کند، نه اینکه سراغ مصوبات متعدد و درخواست‌های کوچک برویم که تاثیری هم بر ساختار اقتصادی استان ندارد.

به نظر می‌رسد اگر به چند پیشنهاد مهم و برجسته برسیم، دولت فرصت و انگیزه کافی برای عملیاتی کردن آن‌ها را خواهد داشت.

درخواست‌های مطرح شده از رئیس جمهور برای کرمانشاه باید در زمینه‌ حوزه تجارت خارجی یکی از اولویت‌های اصلی استان است، زیرا هم به نوعی مزیت مهم کرمانشاه محسوب می‌شود و هم کسب رتبه پنجم صادرات کشور توسط استان نشان می‌دهد ظرفیت توسعه در این بخش را داریم.

توجه به زیرساخت‌های مرزی و پایانه‌ها در حوزه‌های مختلف خصوصا راه‌های دسترسی و جاده‌ها از مهمترین مواردی است که در سفر رئیس جمهور باید مورد توجه قرار بگیرد.

یکی دیگر از مزیت‌های مهم کرمانشاه وجود دو منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین و اسلام آبادغرب و منطقه آزاد تجاری قصرشیرین است که رونق آن‌ها باید از دیگر مطالبات کرمانشاه در سفر رئیس جمهور باشد، زیرا این مناطق می‌توانند روند توسعه اقتصادی استان را شتاب دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وطندوست
۱۶:۱۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
با سلام.
انشاءالله احداث آزادراه کرمانشاه همدان در اولویت اول باشد.