اعضای شورای شهر تهران، با تشکیل جلساتی تحت عنوان هم اندیشی، از حضور خبرنگاران در این جلسات جلوگیری می کنند.

تاریخچه جلسات هم اندیشی شورای شهر تهران به دوره پنجم برمی‌گردد که دوره ششم هم، این رفتار را از آنها به ارث برده است. روابط عمومی شورای شهر اعلام کرده که نباید نباید خبرنگاران در جلسات هم اندیشی حضور داشته باشند و این جلسات غیرعلنی است.

سوال اینجاست که اگر این جلسات هم اندیشی است، پس چرا خبرنگاران نباید برای اطلاع از طرح های پیشنهادی ونظرات اعضای شورا در چنین جلساتی حضو داشته باشند.

برای مثال در جلسه هم اندیشی ۲ هفته گذشته، علیرضا زاکانی شهردار تهران برای پاسخ به سوالات اعضا درباره قرارگاه‌های شهرداری خصوصا قرارگاه حمل و نقل حضور پیدا کرده بود، اما باز هم شب قبل از جلسه، روابط عمومی شورا یادآوری کرد که صحن علنی نیست و خبرنگاران نباید حضور پیدا کنند.

با این حال موضوع را از محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران پیگیری کردیم. او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روزهایی که جلسات هم اندیشی شورای شهر تهران است به دلایل مختلفی نمی شود صحن برگزار کرد و یک جلسه داخلی است که برای موضوعی تصمیم گیری می شود و بحث و رایزنی می کنیم.در ارتباط با حضور شهردار تهران در جلسات هم اندیشی هم گاهی اوقات می خواهیم گفت و گوهایی داشته باشیم که می گوییم خبرنگاران نباشند  و شما فکر کنید این جلسات غیر علنی است.

اما ناصر امانی عضو دیگر شورای شهر تهران  او در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هیئت رئیسه شورا دستور می دهد تا این جلسات بدون حضور خبرنگاران شود، اگرچه من هم به شخصه معتقدم که باید تمامی جلسات با حضور خبرنگاران و علنی باشد و بهتر است همیشه خبرنگاران باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار