برگزاری اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمانشاه

اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی رویداد فرهنگی، مذهبی با حضور مداحان، شعرا، پیرغلامان و خادمان حسینی از ایران و دیگر کشور‌های اسلامی در کرمانشاه برپا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : کرمانشاه از دیرباز قدمگاه زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام بوده و با برپایی این اجلاس فضای استان کرمانشاه حسینی خواهد شد.

آیت الله علما گفت : امام حسین علیه السلام امیر همه کائنات است و در مکتب امام حسین علیه السلام درس آزادی، دینداری و امر به معروف و نهی از منکر را فرا می‌گیریم.

استانداری کرمانشاه با بیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در بخش‌های آیینی مذهبی بقاع متبرکه و امامزادگان تکایا و حسینیه‌های استان گفت : میزبانی از روضه خوانان امام حسین علیه السلام افتخاری بزرگ برای کرمانشاهیان است تا ارادت و دلدادگی عاشقان اباعبدالله الحسین را به ایران اسلامی معرفی کنیم.

بهمن امیری مقدم گفت : آغاز و پایان جنگ تحمیلی در استان کرمانشاه رقم خورد و برگ زرینی دیگر از رشادت و دلاوری و ولایتمداری مردم این استان به افتخارات این استان افزوده شده است.

۱۳ کمیته برای اجلاس فعال خواهد شد و همه نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی پای کارند تا بتوانیم اجلاس درخور و شایسته اباعبدالله الحسین علیه السلام را برپا کنیم.

تمام تلاش خود را برای بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین و تمام طول سال برای تردد زوار به کربلای معلی انجام خواهیم داد تا برای همیشه بازگشایی شود.

انتقال مفاهیم و آیین‌های مذهبی سنتی و کتابت ویژگی‌ها و اخلاص پیرغلامان گذشته برای نسل جوان از دیگر برنامه‌های این اجلاس خواهد بود.

قرار است روضه‌های خانگی با حضور پیرغلامان سراسر کشور در منازل شهدای مدافع حرم سلامت و دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برپا شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با اشاره به اینکه رسانه ملی امسال نوزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی را با محوریت شبکه زاگرس برپا می‌کند گفت: وجود موقوفات و بقاع متبرکه حسینیه‌ها، تکایا و سنت‌های آیینی مذهبی مردمان این دیار در قالب آثار نمایشی و مستند‌های فاخر از شبکه‌های ملی و بین المللی پخش شود.

افشین امیری گفت: با بر پایی این اجلاس به استقبال ماه محرم و اربعین حسینی خواهیم رفت و فضای استان به نام اباعبدالله الحسین علیه السلام عطرآگین خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.