استاندار قزوین با بیان اینکه بی دقتی در مصرف برق به تولید و جامعه آسیب می‌رساند خواستار مدیریت این انرژی شد.

محمد مهدی اعلایی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: در شرایط فعلی مصرف برق یک موضوع جدی است و بر تمام کنش‌های اقتصادی کشور تاثیر دارد.

 با کمبود برق و تولید برق روبرو هستیم و خوب نیست که بخش تولید را از برق محروم کنیم، چراکه نبود تولید محرومیت اشتغال را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه بی دقتی در مصرف برق و قطع آن به تولید و جامعه ضربه می‌زند از مردم خواست مصرف این انرژی نگاه بهینه داشته باشند.

استاندار گفت: تعداد قابل توجهی نیروگاه کوچک مقیاس در استان وجود دارد و باید دفتر سرمایه گذاری استان در این زمینه رسیدگی ویژه‌ای داشته باشد.

 تامین مالی زنجیره‌ای هم موضوع خوبی است و می‌تواند ظرفیت‌های مختلفی را برای تولید کنندگان طراحی و اقتصاد را واقعی کند و شرایط بهره وری را ارتقاء دهد.

 اجرای این طرح نیاز به رفع موانع دارد که توصیه می‌شود این موضوع جدی گرفته شود.

استاندار در ادامه بر تسهیل ارتباط مدیران با فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: باید برنامه‌ها و مشکلات اولویت گذاری و درباره آن‌هایی که در اختیار استان است، تصمیم گیری شود.

 موضوع‌های گمرکی، تامین اجتماعی و مالیاتی با اختیارات استانی قابل حل است و باید با استفاده از ظرفیت‌های استان رصد، پیگیری و در دستور کار قرارگیرند.

 مواردی هم که خارج از اختیارات استان است باید تلاش شود تا از مرکز پیگیری و برطرف شود.

قاسمی دادستان قزوین هم گفت: یکی از مشکلات عمده واحد‌های تولیدی معوقات تسهیلات بانکی است که در سال گذشته منتج به دستور ریاست قوه قضایی و رای وحدت رویه شد که بانک‌ها موظف شدند سود خود را برابر قانون دریافت کنند.

 شورای خبرگان بانکی به منظور ایجاد وحدت رویه اقتصادی فعال شده، اما فعالیت‌های آن زمان بر است.

وی با بیان اینکه اعضای این شورا اطلاعات بانکی و حقوقی مناسب دارند، اضافه کرد: نیاز است زمان رسیدگی کوتاه‌تر شود تا بخش عمده مشکلات بانک‌ها و واحد‌های تولیدی حل و رفع شود.

دادستان در ادامه بر تشکیل کارگروهی با حضور نماینده دادستان برای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری تاکید کرد.

بخشنده دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی هم گفت: کارفرمایان بخش خصوصی با افزایش دستمزد ۱۴۰۱ دچار چالش‌هایی هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

بخش خصوصی درخواست‌هایی از ریاست جمهور داشتند که برای اجرایی شدن آن‌ها در حال پیگیری هستیم.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: نامه‌ای به رییس جمهور تقدیم که به وزرا ارجاء داده شده است.

در استان واحد‌هایی را در تملک بانک‌ها داریم که سرمایه گذاران از وجود آن‌ها بی اطلاع هستند.

 واحد‌هایی هم داریم که با تملک تبدیل به انبار و ساخت اماکن شده اند و از تولید جلوگیری می‌شود.

 خبرگان بانکی دو سال است که در استان فعالیت دارد و می‌توانست واحد و بازوی خوبی برای استانداری در کمیته‌های مختلف باشد، ولی در استان با عدم همکاری برخی بانک‌ها روبرو شده ایم.

کوزه گر مدیر کل تامین اجتماعی استان هم گفت: این اداره ۹۸۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی مطالبه دارد.

 مجموع بدهی‌ها به بیمارستان‌های خصوصی ۶ میلیارد و مطالبه هم ۲۲ میلیارد تومان است.

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بیش از دو سوم باغات تاکستان سبز نشده و زحمات کشاورزان به دلیل سرمازدگی و آفات در حال از بین رفتن است.

 یک جلسه‌ای با وزیر امور خارجه بابت صادرات داشتیم و اتاق بازرگانی استان بعنوان پایلوت انتخاب شد تا صادرات محصولات غیر نفتی را داشته باشیم.

 منطقه ویژه اقتصادی تاکستان هم با مدیریت شرکت شهرک‌ها استارت خواهد خورد و بخش خصوصی و فعالان اقتصادی قطعا می‌توانند کمک حال کشور باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار