ناظر ملی مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: آبرسانی به روستا‌های کشور با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور است.

مهدی خان احمد در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در مرحله نخست این طرح افزون بر ۷ هزار و ۱۳۸ روستا با بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار و درمرحله دوم نیز ۶ هزار روستا از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهد شد.

با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی آبرسانی به ۴۴ روستای استان چهارمحال و بختیاری در مرحله نخست طی یک بازه زمانی ۳۰ ماهه انجام می‌شود، در تلاش هستیم ظرف سه سال آینده مشکل قطعی آب در روستا‌های چهارمحال و بختیاری رفع شود.

آبرسانی به ۱۳ هزار روستای کشور در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی باید به‌صورت جهادی و بر اساس استاندارد‌های فنی با سرعت انجام شود؛ ملاحضات فنی و ایمنی در این پروژه‌ها باید مورد تاکید قرار بگیرد.

پروژه‌های آبرسانی در روستا‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که تا سال‌ها تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.

در این نشست غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با یک محرومیت تاریخی دست و پنجه نرم می‌کند؛ هزار و ۴۰۰ گروه جهادی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و اجرای پروژه آبرسانی به روستا‌های شهرستان خانمیرزا می‌تواند به‌عنوان یک الگوی موفق در کشور ارائه شود؛ در اقدامات جهادی باید علاوه بر کمیت، کیفیت نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وزارت نیرو در راستای محرومیت‌زدایی نیز می‌تواند علاوه بر آبرسانی در روستا‌ها به حوزه سدسازی و آبخیزداری ورود پیدا کند، ایجاد سد‌های کوچک در حوزه تامین آب پایدار می‌تواند موثر باشد؛ ظرفیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در این استان وجود دارد کرد.

قرارگاه امام حسن مجتبی می‌تواند در حوزه آبرسانی به روستاها، مسکن، راه روستایی و آبخیزداری ورود پیدا کند، در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری بودجه خوبی برای استان پیش‌بینی شده است، باید برای جذب این اعتبارات ظرفیت‌سازی کنیم.

پارسال ۳۲۸ واحد مسکونی ویژه محرومان در چهارمحال و بختیاری ساخته شده است؛ کار فرهنگی در کنار کار عمرانی در دستور کار گروه‌های جهادی قرار بگیرد.

۷۷ روستا در چهارمحال و بختیاری با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی آبرسانی می‌شود

سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) در پایان جلسه گفت: سپاه برای حل مشکلات اساسی کشور در قالب گروه‌های جهادی برای کمک به دولت سیزدهم ورود پیدا کرده است تا بخشی از مشکلات مردم حل شود.

۷۷ هزار روستا در کشور نیازمند شبکه آبرسانی است؛ قطعا انجام کار گسترده، مشکلاتی را در پی دارد، اگر این مشکلات رفع شود، کار تسریع می‌شود.


بیشتر بخوانید


مقرر شد با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی به ۷۷ روستا در چهارمحال و بختیاری آبرسانی شود، که در مرحله اول آبرسانی به ۴۴ روستا در دستور کار قرار گرفت.

تامین مصالح، امکانات و برداشتن معارضان باعث بروز مشکل در اجرای این پروژه می‌شود، اگر مجوزات لازم اخذ شود، آمادگی برای احداث شبکه راه روستایی و آبرسانی نیز وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار