سرپرست اداره کل استاندارد گلستان از شناسایی محل بسته بندی ادویه جات با نشان استاندارد جعل شده در سطح بازار استان خبر داد.

سید مهدی حسینی گفت: بازرسان اداره کل استاندارد با ردیابی عرضه ادویه جات دارای علامت استاندارد جعل شده موفق به شناسایی محل بسته بندی این ادویه جات در استان شدند.

او گفت: این محصولات با علامت استاندارد جعلی شامل ۱۲ نوع مختلف از ادویه جات (زنجبیل، فلفل، زردچوبه وغیره) بوده که در این بازرسی ۵۹۵ بسته محصولات آماده شده و ۵ هزار و ۳۹۲ لیبل دارای علامت استاندارد جعلی کشف و ضبط شد.

دبیر شورای استاندارد استان می‌گوید: از آنجا که به موجب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، جعل نشان استاندارد جرم محسوب می‌شود پیگیری لازم حقوقی در این زمینه در دست اقدام است.

او گفت: بسیاری از ادویه جات اگرچه مشمول مقررات استاندارد اجباری نیستند، ولی در صورتی که تولید کنندگان آن‌ها قصد استفاده از علامت استاندارد بر روی محصولات خود را دارند باید ابتدا نسبت به استانداردسازی فرایند بسته بندی و دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد از اداره کل استاندارد اقدام کنند.

به گفته حسینی مردم در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد در بازار، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ و یا پیامک ۳۰۰۰۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند.

او گفت: شهروندان گلستانی می‌توانند با ارسال یک پیامک رایگان به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، از اعتبار و اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، اطلاع پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.