تخلیه بیش از دو میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی

آقایی گفت: امسال به دنبال ورود ۳۶ فروند کشتی اقیانوس‌پیما به مجتمع بندر امام خمینی (ره) بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با بهره‌گیری از توان کامل تجهیزاتی و نیرو‌های مجرب عملیاتی به منظور پهلودهی، تخلیه و حمل به انبار‌های نگهداری کالا که بدون وقفه و به طور شبانه‌روزی انجام می‌شود، بالغ بر ۲،۵ میلیون تن انواع کالا‌های اساسی شامل گندم، روغن، جو و ذرت تخلیه شده است.

بهروز آقایی می گوید: در تلاشی مستمر و پیوسته و با همکاری و هم‌افزایی ارگان‌های اجرایی ذیربط در فرآیند صدور مجوز ترخیص، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از انبار‌های بندرامام بارگیری و ارسال شده است که حاکی از رشد ۱۷درصدی در این زمینه است.

به گفته او ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی در کشتی‌های حامل این نوع کالا‌ها در لنگرگاه‌ها منتظر پهلودهی هستند و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در انبار‌های بخش خصوصی و دولتی نگهداری می‌شوند که با سرعت رشدی که در فرآیند خروج کالا از این مجتمع بندری به دست آمده، به زودی شاهد ترخیص و خروج آن‌ها و ارسال به مبادی مصرف باشیم.

آقایی گفت:  با تدابیری که دولت برای تامین کالای اساسی اتخاذ کرده مقادیر قابل توجه کالا در بندر موجود است و هیچ کمبودی در حوزه کالا‌های اساسی نخواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.