میثم حاجیپور گفت: مدارس فرسوده به دو دسته نیازمند تخریب و بازسازی و یا نیازمند مقاوم سازی تقسیم میشوند که در حال حاضر ۱۹.۲ درصد از مدارس کل کشور در این دسته قرار می گیرند. این عدد در سالهای گذشته بسیار بیشتر بوده و در سالهای اخیر این موضوع روند بسیار مناسبی داشته که آمار مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی کاهش داشته است.
به گفته وی تا اواسط دهه ۸۰ با توجه به آماری که وجود داشت ۷۰ درصد مدارس کشور فرسوده بودند و بعد تخصیص اعتبارات مناسب در سال ۹۵ فقط ۳۰ درصد مدارس فرسوده بودند. در پنج سال گذشته با کاهش ده درصدی این آمار به ۱۹.۲ درصد رسیده است.
او گفت: در چند سال گذشته میزان بودجهای که برای نوسازی مدارس در دولت و مجلس در نظر گرفته شد، افزایش بسیار زیادی داشته است. در سال ۹۶ عددی که در نظر گرفته شد، اصلا مناسب نبود؛ اما از سال ۹۷ این اعتبارات رشد بسیار چشمگیری داشت. البته که در مجموع نیاز برای نوسازی مدارس بسیار زیاد است. به عنوان مثال، همین ۱۹.۲ درصد مدارس فرسوده حدود ۱۰۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.
با اعلام او در سال ۱۴۰۱ به مجموعه نوسازی مدارس اعتبارات حدود ۶ هزار میلیارد تومانی تخصیص داده شد که در بخش های مختلفی استفاده میشود.