سامانه شفافیت استانداری آذربایجان شرقی با هدف توسعه شفافیت، افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی ، ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی راه‌اندازی شد.

سامانه شفافیت استانداری آذربایجان شرقی به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی و در نشست مدیران روابط عمومی فرمانداری‌های استان رونمایی شد و فعالیت خود را با نشانی shafaf.ostan-as.ir رسماً آغاز کرد.

در این سامانه عملکرد مالی، اطلاعات معاملات و قراردادها، گزارش‌های عملکرد، قوانین و مقررات، مجوز‌های صادره، برنامه‌های توسعه، فرآیند‌های استخدام و جذب نیرو، اسناد و اطلاعات پژوهشی، اطلاعات مدیران و اطلاعات موردنیاز کسب‌وکار‌ها برای عموم مردم قابل دسترسی است.

این سامانه بر اساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده و به صورت مستمر از نظر محتوا و بستر به‌روزرسانی خواهد شد.

علاوه بر سامانه شفافیت شهروندان می‌توانند همه اطلاعات موردنیاز خود را از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از دستگاه‌ها درخواست کنند که طبق قانون، دستگاه‌ها موظف به پاسخگویی به درخواست‌های شهروندان در مهلت قانونی هستند.

اداره کل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی نماینده تام‌الاختیار استاندار در اجرای این قانون در استان است و همه شهرداری‌ها نیز عضو این سامانه هستند.

آقای نظامی‌خواه مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی در نشست مدیران روابط عمومی فرمانداری‌های استان با اشاره به تاکید دولت مردمی سیزدهم و شخص رئیس جمهور بر پاسخگویی دستگاه‌های دولتی و صداقت با مردم در تمام ارکان حاکمیت، گفت: دولت خود را متعهد می‌داند شفافیت را در همه جنبه‌ها عملیاتی کند که روابط عمومی‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند.

 راه‌اندازی سامانه شفافیت، اولین اقدام استانداری در راستای توسعه شفافیت و ارتباط دوسویه با مردم است.

شفافیت، سریعترین، کم‌هزینه‌ترین و قابل اعتمادترین سازوکار برای مبارزه با فساد و افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی است که در نهایت به جلب مشارکت فعال و موثر مردمی و ارتقای سرمایه اجتماعی می‌انجامد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.