معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: فرهنگ مهربانی برای اهدای عضو و نجات جان بیماران نیازمند به عضو در جهرم نهادینه شده و تاکنون اعضای بدن ۱۳۰ بیمار مرگ مغزی به بیماران اهدا شده است.

دکتر قهرمان بمانا در نشستی به مناسبت ۳۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی اهدای عضو گفت: از سال ۱۳۸۳ تا کنون در جهرم، بیش از ۱۳۰ بیمار مرگ مغزی اعضای خود را اهدا کرده‌اند که این رفتار انسان‌دوستانه، ستودنی است.

او گفت: اکثر اهداکنندگان در جهرم، مرد بوده‌اند که کوچکترین و بزرگ‌ترین بیمار مرگ مغزی که در شهرستان جهرم، اعضای خود را اهدا کرده‌اند، دختر بچه‌ای ۳ ساله و مردی ۶۳ ساله بوده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم به اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در سال گذشته اشاره و گفت: تعداد ۵ بیمار مرگ مغزی در جهرم اهدای عضو شدند و ۳ بیمار ساکن جهرم نیز در بیمارستان بوعلی شیراز اعضایشان اهدا شد.

او گفت: کلیه، کبد، پانکراس از عضو‌هایی بوده که از بیماران در بیمارستان پیمانیه جهرم برداشت شده است.

دکتر بمانا گفت: بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این شهرستان در سال ۹۸ در اهدای عضو بیماران دچار مرگ مغزی، رتبه چهارم کشور را از آن خود کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند حداقل جان ۸ نفر را از مرگ نجات دهد و مردم میتوانند با دریافت کارت اهدا عضو در این اقدام انسان دوستانه گام بلندی بردارند.

بمانا گفت: واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی که زیر مجموعه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم است و در بیمارستان پیمانیه این شهر مستقر است، با شناسایی بیماران دچار مرگ مغزی و اخذ رضایت به اهدای عضو از خانواده‌های ایشان، هدف مقدس کمک به بیماران نیازمند پیوند اعضا را دنبال می‌کند.

او گفت: فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود، هیچ واکنشی به محرک‌های محیطی ندارد و دچار ایست کامل عملکرد مغزی و تنفسی است و این رویداد می‌تواند فرد را در مدت کوتاهی دچار ایست کامل قلبی کند، بنابراین در صورت رضایت خانواده چنین افرادی برای اهدای عضو فرد متوفی، بارقه امید را در دل بیماران دردمند و چشم انتظار پیوند عضو روشن می‌کند و به آنان امید به زندگی و حیات دوباره می‌بخشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم ضمن قدردانی از از خانواده‌های بیمارانی که اعضایشان اهدا شده است، افزود: همت والای آن‌ها نشان از روح بزرگ و نیت خیر خواهانه برای نجات جان بیماران نیازمند به عضو است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.