افتتاح اولین کانکس سیار معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی در سیستان و بلوچستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از افتتاح اولین کانکس سیار معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی کشور در استان به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر خبر داد.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، میربهاء الدین گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر و صلیب سرخ اولین کانکس سیار بهداشت، درمان و توانبخشی کشور در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

او گفت: در این کانکس‌ها خدمات ارتوپدی فنی شامل خدمات "اورتز "و" پروتز" و " کفش طبی " که در واقع همان اندام‌های مصنوعی و وسایل کمک حرکتی هستند ارائه می‌شود.

میربهاء الدین هدف از راه اندازی این کانکس را اینگونه بیان نمود: جمعیت هلال احمر فعالیت‌های توانبخشی خود را در راستای ماموریت‌ها و اهداف بشردوستانه به عموم مردم علی الخصوص اقشار کم درآمد ارائه می‌نماید و در این راستا با توجه به گستردگی استان و عدم وجود مراکز مشابه در شهرستان‌ها؛ راه اندازی این کانکس با حضور متخصصین و کارشناسان ارتوپدی فنی جهت بهره گیری مددجویان و بیماران در سراسر استان از خدمات این مرکز را در اولویت کار خود قرار داده است.

او گفت: کارشناسان این جمعیت با مراجعه به شعب استان؛ پس از غربالگری و شناسایی افراد نسبت به تهیه وسایل کمک حرکتی ویا اندام‌های مصنوعی مورد نیاز در همان مکان اقدام می‌نمایند و بدین صورت مددجویان دیگر نیازی به مراجعه به مرکز استان وتحمل هزینه‌های گزاف را ندارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: کانکس توانبخشی دارای امکانات کامل و مجهز توانبخشی (فنی ارتوپدی) می‌باشد و در اولین اقدام خود در هفته هلال احمر با استقرار در روستای منزلاب شهرستان زاهدان خدمات توانبخشی از جمله کوکاپ دست، پروتز زیرزانو، سه جفت کفی، یک جفت کفش و بریس کوتاه توسط کارشناسان حوزه توانبخشی در این روستا انجام و در اختیار مددجویان قرار گرفت. همچنین در این بین غربالگری ۸۰ نفر از دانش آموزان این روستا انجام شد که پس از معاینات مربوطه تعداد ۲۰ نفر با اختلالات کف پا شناسایی و خدمات درمانی مناسب فرد ارائه گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار