معاون قضایی و سرپرست اجرای احکام مدنی دادگستری استان کرمانشاه گفت : اقدامات پیشگیرانه باعث کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی استان شده و این امر در نهایت باعث تسریع در کار رسیدگی به دیگر پرونده‌های ورودی خواهد شد.

یوسف جلیلیان گفت : اجرای احکام مدنی دادگستری استان با اقدامات خود در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها و ابلاغ الکترونیک و رسیدگی به مشکلات مراجعان و مدیریت اختلافات قدیمی و ریشه‌ای ورود پیدا کرده است.

به گفته معاون قضایی و سرپرست اجرای احکام مدنی دادگستری استان کرمانشاه اجرای احکام مدنی دادگستری کرمانشاه با همین رویکرد پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی توانسته است در طول ماه‌های گذشته همچنان در ردیف استان برتر کشوری قرار گیرد.

ایجاد شعبه سازشی شورای حل اختلاف مستقر در اجرای احکام مدنی و دعوت از طرف‌های درگیر برای حل اختلاف و کمک از خیرین برای پرداخت برخی دیون توانسته است به ختم بسیاری از پرونده‌ها کمک شایانی کند.

پیگیری مسائل شهروندان در ملاقات‌های عمومی و تعامل و همکاری سازنده با سایر واحد‌ها و معاونت‌های دادگستری استان از جمله معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و اعلام نتیجه اقدامات صورت گرفته را می‌توان از دیگر علل کاهش پرونده‌های اجرای احکام برشمرد.

تمامی کارکنان اجرای احکام مدنی در شعب اجرای احکام در حل و فصل دعاوی و رفع موانع موجود همواره تلاش می‌کنند تا گره‌ای از مشکلات مردم را باز کنند که این زحمات جای تقدیر دارد.

ملاقات مستمر با زندانیان به صورت الکترونیکی از دیگر اقدامات انجام گرفته بوده که این اقدام توانسته است در کاهش و ختم پرونده‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

اجرای احکام مدنی همواره با رویکردی پیشگیرانه به دنبال مدیریت حل اختلافات ریشه‌ای و قدیمی با سعی بر پیشگیری از تشکیل پرونده‌های جدید در دل پرونده‌های جاری، متداوم بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و اثربخشی این رویکرد پیشگیرانه تاکید دارد.

بخش اجرای احکام مدنی دادگستری استان کرمانشاه از جمله واحد‌های موفق در طول ۱۵ ماه گذشته بوده است که توانسته با ابلاغ الکترونیک ۱۰۰ درصدی همواره در رتبه‌های بالای کشور قرار داشته است و تلاش می‌کنیم این رویه ادامه داشته باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.