رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: قرارگاه جمعیت دارای هفت کمیته و دولت مجاز است اوراق اسلامی تا سقف دو هزار میلیارد تومان برای خوابگاه متاهلین را اعمال کند.

زالی گفت: دولت مکلف است که با تولد هر فرزند در یکی از صندوق‌ها سرمایه گذاری کند. شناسایی خانواده‌ها برای دهک سوم و چهارم برای پوشش یارانه‌ باید انجام شود. در تمام آزمون استخدام های رسمی و قراردادی، اگر فرد شرکت کننده متاهل باشد، پنج سال به سنواتش اضافه می شود.

به گفته زالی مرخصی زایمان برای مدت زمان نه ماه در نظر گرفته می شود. از ظرفیت دورکاری برای مادرانی که فرزند زیر سه سال دارند نیز استفاده بهینه می شود.

او گفت: بسته تغذیه رایگان بر اساس آزمون وسع تبیین و در نظر گرفته می شود. دانشجویان باردار و مادران با فرزند زیر دو سال از یک تا چهار ترم مرخصی بدون سقف سنوات خواهند داشت.

به گفته وی باید دانشجویان خانم متاهل از شیفت‌های شب در بیمارستان‌ها معاف شوند.

او گفت: باید نظارت جدی و مستمر در راستای عدم فروش غیر مجاز دارو‌های سقط جنین انجام و با متخلفان برخورد جدی شود. برنامه‌های تشویقی جهت فرزند آوری و اصلاح جمعیت در کشور باید اجرا شوند.

به گفته زالی شاهد یک تراز منفی در کشور بوده ایم. نرخ باروری از کشورهای منطقه مانند ترکیه، سوریه و عراق پایین‌تر و حدود ۱/۲ درصد بوده و در برخی از مناطق در سال گذشته به زیر یک رسیده است. ما در میانه پنجره جمعیتی قرار داریم.

او گفت: در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت ۲٠ تا ۲۵ سال کشور مجرد هستند و در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ این عدد به ۳۵ تا ۴٠ درصد رسیده است. سن ازدواج حدود ۴ سال افزایش پیدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۷:۴۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
شما در واحد تنظیم خانواده مراکز بهداشتی سراسر ایران کاندوم و ای یو دی مجانی و اجباری برای سالیان درازی توزیع کردید. جرم شما. وزارت (((بهداشت درمان و اموزش پزشکی))). یک جرم دیگر هست که نمیتوان انرا نگفت و زنده ماند. شما در حین زایمان در بیمارستان دولتی و غیر دولتی (شاید) برای زایمان فرزند سوم اقدام میکردید و علاوه بر انجام عمل زایمان نسبت به رفع رحم و تخمدان زن در حین متولد کردن نوزاد بدون کسب اجازه از بیمار یا بدون اینکه بیمار مبتلا به بیماری که مربوط به این اندامهای تناسلی باشد اقدام میکردید. و برای این اقدام خود اضافه کاری و حق ماموریتو غیره.....هم دریافت میکردید. رحم و تخمدان سالم و بی عیب و نقص زنی که برای زایمان به بیمارستان مراجعه کرده بود به زباله دانی می انداختید. این جرم است. قوه قضاییه باید ورود کند. اگر قوه قضاییه قصور ورزد اوضاع بدتر می شود. اقایان پزشکان اماده دفاع از خودتان شوید. هر چه می توانید وکیل و قاضی را استخدام کنبد مفری ندارید.
آخرین اخبار