۶۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی به کشت محصولات بهاره اختصاص یافت.

کیشانی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی در مورد کشت بهاره در استان توضیحاتی به شرح زیر بیان کرد.

۶۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان امسال به کشت محصولات بهاره اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود از کشت بهاره حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

ذرت علوفه ای، یونجه، شبدر، حبوبات، چغندر، سیب زمینی، سبزی و سیفی جات، گوجه فرنگی و حبوبات عمده‌ترین محصولات بهاره استان است.

کشت محصولات کم آب بر از جمله چغندر علوفه‌ای و سرگم دانه‌ای دارای عملکرد خوب با مصرف آب کمتری بوده و شامل خرید تضمینی می‌شوند.

با توجه به کاهش بارش‌ها و منابع آبی و افت آب در چاه‌های کشاورزی توصیه می‌شود کشت این محصولات را جایگزین کشت‌های دیگر کنند.

سطح کشت بهاره نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و افزایش تولید در واحد سطح و افزایش بهره وری از اهداف اجرای کشت بهاره در استان است و استفاده از بذر اصلاح شده نقش مهمی در افزایش تولید دارد.


بهرامی رییس مرکز خدمات جهادکشا ورزی حومه اراک هم به کشاورزان توصیه کرد از کشت‌هایی که نیاز به آب کمتر و طول رشد کمتری دارند استفاده کرده و از سبد کودی که مراکز خدمات جهادکشاورزی در نظرگرفته اند از جمله کود‌های فسفاته، کود پتاسه، ازت و ریزمغذی‌ها بعنوان کود پایه استفاده کنند.

بهرامی گفت: با هدف افزایش عملکرد در واحد و افزایش بهر ه وری و کاهش مصرف آب و در راستای حمایت از کشاورزان در کشت محصولات آموزش‌های لازم در رابطه با بیماری‌ها و آفات و بهینه سازی مصرف کودبه کشاورزان ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.