شهردار منطقه پنج کرمانشاه با انتقاد از صحبت‌های اخیر مدیر درمان تامین اجتماعی استان در خصوص نبود همکاری شهرداری جهت صدور پروانه ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت معصومه (س)، گفت : با وجود اعمال تخفیف ۵۰ درصدی، باز هم حاضر به پرداخت حق و حقوق شهر و شهرداری نیستند.

سجاد یزدانی گفت : حقیقتا برای خود ما جای تعجب است که چرا مدیر درمان تامین اجتماعی استان علی رغم همکاری‌های متعدد شهرداری با این مجموعه، چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده است.

به گفته شهردار منطقه پنج کرمانشاه بیمارستان حضرت معصومه (س) تخلفات ساخت و ساز زیادی دارد، در وهله اول ساختمان اصلی خود بیمارستان حضرت معصومه (س) دارای تخلفات بسیاری است و پایان کار برای این ساختمان که چندین سال است از آن بهره برداری می‌شود، گرفته نشده است.

نبود اخذ پایان کار یعنی اینکه ساختمان اصلی بیمارستان نه تاییدیه استاندارد دارد، نه تاییدیه آتشنشانی و نه تاییدیه آیین نامه طراحی ساختمان در برابر زلزله (آیین نامه ۲۸۰۰) و این تخلفی آشکار است، بنابراین با توجه به اینکه خود ساختمان بیمارستان هنوز پایان کار نگرفته نمی‌توانیم برای احداث ساختمان جدید- درمانگاه تخصصی بیمارستان- پروانه صادر کنیم.

با وجود این تخلفات آشکار، اما با توجه به قول مدیر درمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه در روند صدور پروانه برای ساختمان جدید (درمانگاه تخصصی)، مدارک لازم جهت اخذ پایان کار ساختمان اصلی بیمارستان را ارائه می‌دهند، شهردار کرمانشاه موافقت کردند که صدور پروانه برای ساختمان جدید انجام شود.

همکاری دوم شهرداری در خصوص معبر ورودی این بیمارستان است که کاربری فضای سبز داشته، اما مسئولان بیمارستان از آن به عنوان معبر استفاده می‌کنند که مجددا شهرداری برای رفاه حال مردم از این تخلف هم چشم پوشی کرده است.

در زمینه صدور پروانه برای ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان هم طبق برآورد صورت گرفته، تامین اجتماعی باید مبلغ سه میلیارد تومان پرداخت کند که شهرداری کرمانشاه در این زمینه هم جهت رفاه حال شهروندان و تسریع در روند ساخت این درمانگاه این مبلغ را به نصف کاهش داده است.

متاسفانه علی رغم تخفیف ۵۰ درصدی در این زمینه باز هم مدیر درمان تامین اجتماعی درخواست کرده که این مبلغ پرداخت نشده و پروانه صادر شود و در آینده اگر اعتباری تخصیص شد این مبلغ را پرداخت کنند که این کار دیگر امکانپذیر نیست.

شهرداری نهادی خودگردان است و امورات شهر و ساخت پروژه‌ها و حقوق کارگران و نیرو‌های آن از محل همین درآمد‌ها است و نهاد‌های دیگر هم باید علی رغم این حجم همکاری و چشم پوشی از تخلفات و تخفیف در پرداخت عوارض، همکاری در امورات شهر و شهرداری داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.