دلبستگی به غرب، ویژگی بارز اصلاحات

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: دلبستگی به غرب از ویژگی‌های جریان اصلاحات بود و آنچه آمریکایی‌ها دیکته می‌کردند مستقیم یا غیر مستقیم در ایران اجرا می‌شد.

حجت‌الاسلام احمد سالک گفت: دلبستگی به غرب از ویژگی‌های جریان اصلاحات بود و همیشه شرق در محاق حرکت آن‌ها قرار داشت و نبض قلب آن‌ها با غرب می‌زد یعنی آنچه آمریکایی‌ها دیکته می‌کردند مستقیم یا غیر مستقیم در ایران اجرا می‌شد.

به گفته اودر زمان مدیریت آقایان جریان اصلاحات به گونه‌ای رفتار شد که ما به جای خودکفایی به خودتحریمی رسیدیم و ریشه برخی از مشکلات امروز کشور نتیجه سیاست‌های غلط اقتصادی است که با نگاه به غرب ظرفیت‌های داخلی کشور را باور نکرد.

سالک در توضیح دلایل فاصله گرفتن مردم از جریان اصلات و از دست دادن پایگاه اجتماعی گفت: انقلاب اسلامی با، ولی فقیه و پشتیبانی مردم شکل گرفت و هیچ دولتی در دنیا این پشتوانه مردمی را ندارد لذا مردم ناظر عملکرد مسؤولان هستند و بر اساس آن عملکرد جریان‌های سیاسی حاکم بر کشور را ارزیابی می‌کنند.

او معتقد است این باعث شد رفته رفته اعتبار جریان اصلاحات نزد افکار عمومی از دست برود و پایگاه اجتماعی خود را از دست بدهد تا جایی که این جریان در انتخابات ۹۲ مجبور می‌شود تابلوی خود را به اعتدال تغییر دهد.

جنبش سبز که فعالان سیاسی اصلاحات در آن قرار داشتند بعد از انتخابات با ادعای واهی تقلب در انتخابات شعله‌های آتشی را روشن کردند که اثرات منفی آن همچنان بر وضع سیاسی و اقتصادی کشور سایه انداخته است و اصلاح طلبان نه تنها خط خود را از آن جدا نکردند که به شدت با آن همراهی داشتند.

به گفته سالک در دولت اصلاحات مقالات زیاد و متعددی در روزنامه‌های زنجیره‌ای علیه انقلاب اسلامی با عنوان جدایی دین از سیاست یا جدایی حکومت از مردم نگارش شد و تئوریسین‌های اصلاحات تلاش می‌کردند در قالب اصلاحات سیاسی کشور را به استحاله بکشانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.