رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند کشور‌های اروپایی که به دنبال جنگ اوکراین روسیه را تحریم کردند، درحال از دست دادن ذخایر گازی خود هستند.

به گزارش «روزنامه ترکیه» پس از آغاز جنگ اوکراین و به دلیل تحریم‌های اعمال شده بر روسیه تنش زیادی بین اروپا و این کشور بوجود آمده است. در حالی که بین کشور‌های اروپایی درباره گاز طبیعی وارداتی از روسیه بحث و مناقشه ادامه دارد، روسیه تصمیم گرفته است به تدریج گاز صادراتی را به اروپا کاهش دهد. 

آغاز عملیات روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه به روابط خارجی روسیه به ویژه با آمریکا و کشور‌های اروپایی آسیب زیادی وارد کرده است. روابط اروپا و روسیه به نقطه گسست رسیده است و این تنش بیشتر در نقطه انتقال انرژی روسیه به اروپا متمرکز شده است.

مسکو در ماه گذشته گاز طبیعی ارسالی به لهستان و بلغارستان را به طور کامل قطع کرد، اوکراین نیز واردات گاز روسیه را به تاسیسات توزیع گاز سورانوفکا Sohranovka متوقف کرده است. در نهایت روسیه به درخواست فنلاند برای عضویت در ناتو واکنش نشان داد و گاز ارسالی خود را به این کشور قطع کرد. مسکو یک ماه پیش نیز انتقال برق را به فنلاند متوقف کرد.

اروپا استفاده از ذخایر گاز طبیعی موجود در انبار‌ها را آغاز کرده است

به گزارش کانال تلویزیونی « تی آر تی خبر» ترکیه، با آغاز فصل تابستان و استفاده از ذخایر گاز طبیعی موجود در انبارها، بحران انرژی اروپا که به ۶۷ درصد گاز طبیعی وارداتی از روسیه وابسته است، هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، هشدار داده بود که به اندازه کافی گاز طبیعی در انبار‌های کشور‌های اروپایی ذخیره کرده اند، اما این بحران در ماه‌های زمستان آغاز خواهد شد و بروکسل بدنبال راهی برای خروج از بحران گاز طبیعی است و نگاه‌ها به واردات گاز مایع LNG معطوف شده است.

احساس هراس ناشی از هزینه سنگین گاز مایع ال ان جی

آمریکا برای جایگزینی روسیه و تامین نیاز گازی اروپا وارد عمل شده است. کشور‌های اتحادیه اروپا با وجود آنکه نگران وقوع خطر ناشی از وابستگی به گاز مایع LNG آمریکا هستند، برای تامین انرژی گازی به واشنگتن روی آوردند، اما بعید به نظر می‌رسد که آمریکا گاز طبیعی مایع کافی مورد نیاز اروپا را تامین کند.

مذاکرات اتحادیه اروپا و قطر برای تامین گاز اروپا نیز ادامه دارد، اما قطر اعلام کرده است که نمی‌تواند با صدور ال ان جی LNG جایگزینی برای انرژی روسیه باشد. جستجو‌های بروکسل برای جایگزینی انرژی روسیه ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۱:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
هر کی گاز میخواد بید مثل سک صدا در بیاورد.
آخرین اخبار