مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: یکی از اهداف اصلی کانون ارتقاء سطح امانت و مطالعه کتاب در بین کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها است.

سعیدرضا کامرانی گفت:   اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس پس از برگزاری شورای فرهنگی کارشناسان و بررسی فعالیت‌های پیشنهادی ستاد و مراکز استان، برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌ مدت و طولانی‌مدتی را پیش‌بینی کرد که اهداف اساسی را به دنبال دارد.

او گفت: برای اجرای شایسته‌ این فعالیت‌ها از خرد و هم‌ فکری جمعی استفاده می‌شود که بهترین راه‌کار‌ها و شیوه‌ها بررسی و در دستور کار قرار می‌گیرد و این کار به منظور مدیریت تحول‌آفرین گام  بر می دارد  زیرا توسعه، توانمندسازی، ایجاد انگیزه، نشاط، امید و پویایی کارکنان و مجموعه از جمله راهبردهای مدیریتی این سازمان است و چه‌ها جای خود را به چطور‌ها می دهند.

کامرانی گفت: با توجه به راهبرد کانون کشور مبنی بر مرکز محوری و مربی‌محوری بودن فعالیت‌ها، دسته‌بندی برنامه‌ها در دو بخش برنامه‌های با محوریت و مشارکت مراکز فرهنگی هنری کانون و برنامه‌های ستاد استانی قابل اجرا است.

 ارتقاء سطح امانت و مطالعه کتاب در اعضاء و مربیان، کیفیت‌بخشی به محتوای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با نگاه بر ارزش‌های دینی، ملی و شعرهای مذهبی، به‌کارگیری روش‌های جذب و پایدارسازی اعضاء با استفاده از برنامه‌های فرآیند محور، معرفی شایسته قابلیت‌های کانون به والدین و جامعه با اجرای برنامه‌های خانواده محور، توسعه فعالیت‌های خلاق و گروهی با هدف تشویق و بالا بردن انگیزه، خلاقیت و تقویت همدلی و مشارکت در مربیان، توجه به رویداد‌های محیطی و آسیب‌هایی که کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند مانند فضای مجازی با اتخاذ تدابیر خلاقانه و اثرگذار، اهداف کانون فارس در سال ۱۴۰۱ است که کامرانی به آن‌ها اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار