هشدار اینترپل در خصوص دسترسی دارک وب‌ها به سلاح‌های سایبری

پلیس اینترپل اعلام کرد ممکن است تسلیحات سایبری در دارک وب‌ها منتشر شود و مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

یورگن استاک، دبیرکل اینترپل هشدار داد که تسلیحات سایبری که ارتش آمریکا برای جنگ سایبری استفاده می‌کند، ممکن است در چند سال آتی به دست مجرمان سایبری برسد و در داک وب‌ها (بخشی پنهان از اینترنت که از طریق موتور‌های جستجو مانند گوگل قابل دسترسی نیست) قرار  گیرد.

به گزارش سی ان بی سی، استاک در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، گفت: «همانطور که در دنیای واقعی اگر سلاح‌هایی که در میدان نبرد استفاده می‌شود به دست گروهک‌های سازمان یافته جنایتکار بیافتد نگران کننده است، در فضای مجازی نیز اگر تسلیحات سایبری که امروز مورد استفاده ارتش است به دست مجرمان سایبری برسد، بسیار خطرناک خواهد بود.»

بر اساس گزارش چشم انداز جهانی امنیت سایبری مجمع جهانی اقتصاد، تعداد حملات سایبری در سال ۲۰۲۱ در سطح جهان بیش از دو برابر شده است. بر اساس این گزارش، باج افزار همچنان محبوب‌ترین نوع حمله است و سازمان‌ها به طور متوسط ​​۲۷۰ بار در سال هدف قرار می‌گیرند.

حتی «برد اسمیت»، رئیس شرکت مایکروسافت که اخیرا در نشستی درباره جنبه سایبری درگیری مسکو و کی‌یف شرکت کرده بود، درگیری در اوکراین را نشان دهنده تغییر در عرصه جهانی نبرد عنوان کرد. اسمیت همچنین از این جنگ به عنوان نخستین جنگ بزرگ ترکیبی در جهان یاد کرد. در ادامه، رئیس مایکروسافت به نقش مهم این شرکت در درگیری روسیه و اوکراین پرداخت. براساس اظهارات اسمیت، مایکروسافت به دولت اوکراین کمک کرد تا به سرعت به سمت فضای ابری حرکت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار