برگزاری صبحگاه مشترک در شهرستان‌های خراسان رضوی

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان رضوی روز سه‌شنبه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر برگزار شد.

در این صبحگاه مشترک سبزپوشان سپاه، نیروهای انتظامی، یگانهای زرهی و موتوری و بسیجیان سلحشور حاضر در پادگان ثامن الائمه (ع) واقع در بزرگراه شهید شوشتری ضمن ادای احترام به پرچم سه رنگ و پر افتخار جمهوری اسلامی ایران، یاد رزمندگان اسلام و جانفشانی آنان در فتح خرمشهر را گرامی داشتند.

کاشمر

برگزاری صبحگاه مشترک در شهرستان‌های خراسان رضوی

تایباد

برگزاری صبحگاه مشترک در شهرستان‌های خراسان رضوی

انقلاب ماهرچه دارد از مقام وعزت شهدا دارد

سرهنگ دوم پاسدار ابوالحسن پوررضا فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج گلبهار درمراسم غبارروبی مزارشهدای گلبهار که به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در محل یادمان شهدای گلبهار برگزار گردید، گفت: جنگ مایک جنگ هشت ساله نبود جنگی است که تاکنون نیز ادامه دارد جنگ همان جنگ است، اما نوع گلوله آن عوض شده است

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج گلبهار گفت: امروز هرکجا دشمن خدمات به این نظام واین مردم را می‌بیند عنان ازدست داده و همان مکان را به جبهه جنگ تبدیل می‌نماید ونمونه أن شهید صیاد خدایی است، عزیزان امروز جنگ جنگ عقیده است وتفکر، زیرا دشمن ابتدا اعتقادات دینی وسپس سفره مردم رانشانه گرفته است.

دراین مراسم یکی از راویان مدافع حرم به بیان خاطرات از فتح خرمشهرپرداخت. درپایان این مراسم حاضران از اتوبوس مقاومت و ایثار که به همت پایگاه بسیج شهید زارع شهرداری وحوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) گلبهار تهیه و طراحی شده بود بازدید نمودند.

انتقال مفاهیم ایثاروشهادت به نسل جوان وظیفه همه است

شهردارگلبهار گفت: سوم خرداد نماد ایثارومقاومت وسرافرازی ملت ماست و همه وظیفه داریم این مفاهیم ایثاروشهادت ومقاومت رابه نسل جوان منتقل نماییم.

علیرضااصغری شهردار گلبهار گفت: نسل جوان ما باید از افتخارآفرینی‌های رزمندگان وجانبازان وشهدای ما مخصوصا در واقعه فتح خرمشهر مطلع گردند وانتقال این مفاهیم وظیفه همه است.

علیرضااصغری گفت: شهرداری گلبهار نیز سعی نموده ازقافله انتقال دهندگان فرهنگ ایثاروشهادت عقب نمانده ودراین راستا شهرداری وپایگاه بسیج شهرداری گلبهار بامشارکت حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) اقدام به راه اندازی اتوبوس ایثارومقاومت نموده است.

شهردار گلبهار گفت: این اتوبوس که همانند اتوبوس‌های اعزام نیرو درزمان جنگ گل مالی شده ودرون آن با لوازم انفرادی رزمندگان وشهدا تزئین شده ودرنقاط ومحلات مختلف شهرگلبهار عبورداده تامردم وشهروندان بالاخص قشر جوان ونوجوان بامفاهیم ایثاروشهادت درهشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

شهردار گلبهار درپایان گفت: جنگ ماتمام نشده درهشت سال دفاع مقدس جنگ با گلوله سربی بوده والان نوع جنگ ومهمات آن تغییرکرده وسفره مردم هدف اصلی دشمن است ومیدان جنگ شده است.

برگزاری صبحگاه مشترک در شهرستان‌های خراسان رضوی

برگزاری صبحگاه مشترک در شهرستان‌های خراسان رضوی

هیچ افزایش قیمتی در حوزه سوخت امسال نخواهیم داشت

محسن زنگنه، نماینده مردم شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات صبح امروز در مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر در زاوه گفت: امروز کشور‌های جبهه مقاومت زیر چتر سامانه‌های پدافندی جمهوری اسلامی ایران هستند و این مسیری است که شهید طهرانی مقدم‌ها که با اخلاص آغاز کردند و همچنان نیز ادامه دارد.

او گفت: سوم خرداد جشن تبلور معجزه الهی است و این جشن بدان خاطر است که دست قدرت الهی از آستین بسیجیانی که به نیروی ایمان خود متکی بود درآمد و یک لشگر تا دندان مسلح را به زانو در آوردند.

زنگنه گفت: در طول صد سال اخیر هیچ ملتی بدون سلاح و کمترین پشتیبانی و در حالی که رییس جمهور خائنی بر کشور حاکم بود و سنگ اندازی می‌کرد سراغ نداریم که این چنین مقاومت کند، اما مردم غیور خرمشهر ۳۴ روز در برابر رژیم بعث صدام مقاومت کرده و حماسه آفریدند.

این نماینده مجلس گفت: بعد از اینکه خرمشهر سقوط کرد، رژیمی که قرار بود سه روزه به تهران برسد تا سوسنگرد و بستان و حصر آبادان پیش رفت، که با عملیات ثامن الائمه علیه السلام حصر آبادان شکسته شد و نخستین پیروزی رزمندگان اسلام شکل گرفت.

او گفت: آزادسازی بستان و عملیات طریق القدس در دومین عملیات که تقریبا نیرو‌های رزمی سپاه و ارتش توانستند انضباط نظامی شکل دهند، مقدمه‌ای برای عملیات فتح المبین و بیت المقدس شد.

زنگنه گفت: بر همین اساس و بعد از این پیروزی‌های لشگر اسلام خود را برای فتح خرمشهر آماده کرد و این درحالی بود که صدام بعثی محکم‌ترین دژ‌ها را با پشتیبانی و تجهیزات خارجی ایجاد کرده بود و عملا بازپس گیری خرمشهر آن هم با دست خالی کاری غیر ممکن بود، اما عملیات بیت المقدس در ۱۰ اردیبهشت در چهار مرحله آغاز شد و به فضل الهی و مدد رزمندگان اسلام حماسه‌ای تاریخی شکل گرفت.

او گفت: فتح خرمشهر درس‌ها و عبرت‌های فتح داشت و هر جا منبت‌ها و گروه بندی‌ها را برای خدا انجام دادیم موفق بودیم و هر کجا که منفعت گرایی و جناح بندی شکل گرفت ما شکست خوردیم، امروز در حوزه توانمندی نظامی بالغ بر ۱۰۰ سامانه پدافند هوایی در کشور داریم، در سیستم‌های موشکی، هوایی و علوم هوا و فضا به جایی رسیدیم که قدرت بازدارندگی بالایی ایجاد کرده ایم.

برگزاری صبحگاه مشترک در شهرستان‌های خراسان رضوی

برگزاری رزمایش الی بیت المقدس در تربت جام

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت جام با گرامیداشت سوم خرداد روز پیروزی و مقاومت گفت: رزمایش گردان‌های الی بیت المقدس و گردان کوثر تربت جام گرامیدتشت سوم خرداد به استعداد ۴ گردان به مدت دو روز پنجشنبه و جمعه پنجم و ششم خرداد ماه در سطح شهر و منطقه عمومی تربت جام روستای بزد این شهرستان برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار ابراهیم بیدل گفت: این رزمایش با نام سردار شهید سید محمد حجازی با هدف آمادگی دفاعی و امنیتی برگزار می شود بسیجیان سلحشور در این رزمایش ضمن بروزرسانی آخرین اطلاعات برنامه های خود را متناسب با ماموریت های واگذار شده در مواجهه با هرگونه تهدید دشمن به اجرای فشرده انواع تاکتیک های رزم انفرادی به صورت میدانی می پردازند.

او گفت: کوهنوردان به لحاظ حفظ مسائل امنیتی، عملیاتی و اسرار نظامی درطی دو‌روز پنجشنبه وجمعه پنجم و ششم خرداد از مراجعه به منطقه عمومی بزد جهت کوهنوردی جدا خودداری کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار