هیچ درگاه پرداخت اینترنتی زیر نظر پلیس فتا نیست

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: مردم آگاه باشند هیچ درگاه پرداخت اینترنتی زیر نظر پلیس فتا نیست.

سرهنگ الوانی گفت: صفحات موجود در شبکه‌های مجازی و درگاه‌های خرید اینترنتی مجوز از سمت پلیس فتا دریافت نمی‌کنند و زیر نظر این ارگان نیستند و مجوز‌های دریافتی زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

او گفت: درگاه‌های اینترنتی معتبر دارای enamad هستند که با کلیک روی آن می‌توان اطلاعات فروشنده یا صاحب صفحه را مشاهده و از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کرد و یا از طریق url نسبت به استعلام آن اقدام کرد.

سرهنگ الوانی گفت: افراد در خرید اینترنتی تا زمانی که اجناس به دستشان نرسیده است مبلغی را پرداخت نکنند تا در حد امکان از کلاهبرداری در این مورد جلوگیری شود.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: هم استانی‌ها می‌توانند شکایات خود را از طریق سایت https://cyberpolice.ir و شماره ۰۹۶۳۸ به پلیس فتا گزارش دهند.

آمار صعودی جرائم فضای مجازی در خراسان جنوبی

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: پارسال آمار وقوع جرائم فضای مجازی رشد ۱۲ درصدی داشته است و طبق شکایات دریافتی امسال علی رغم اقدامات پیشگیرانه، این آمار بیشتر از پارسال است.

او گفت: تاکنون توانسته ایم از شکایت واصله از پارسال، ۸۲ درصد پرونده‌ها را ختم به کشف کنیم.

الوانی گفت: مردم هشیار باشند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات در فضای مجازی را نخورند و مراقب افراد سودجو باشند.

هم استانی‌ها برای تسهیلات فرزندآوری تنها به نشانی ve.cbi.ir که مورد تأیید بانک مرکزی است و برای ثبت نام جاماندگان یارانه به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نمایند.

برچسب ها: فضای مجازی ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار