۳۵ کیلومتر از راه‌های روستایی و فرعی در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی از ابتدای امسال تاکنون روکش آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در این مدت ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای روکش و آسفالت محور‌های روستایی و فرعی هزینه شده است.

جعفر شهامت گفت: دراین مدت ۲/۶ کیلومتر راه روستای جعفرآباد - حسین آباد خانکور و ۲/۵ کیلومتر راه روستای گپز در شهرستان اسفراین و ۰،۸ کیلومتر محور کلاین - سلولی و ۱،۵ کیلومتر محور قتلیش - پیربز در شهرستان بجنورد آسفالت شد.

او گفت:   ۱/۵ کیلومتر محور روستای قلهک - زیدر در شهرستان شیروان و ۵/۶ کیلومتر محور روستای شیرغان در شهرستان فاروج نیز آسفالت شده است.

شهامت گفت: در شهرستان راز و جرگلان نیز آسفالت محور دربند_تازه قلعه به طول ۱/۸ کیلومتر و آسفالت محور روستای اشرف دره به طول ۵ کیلومتر و روکش آسفالت محور فرعی باغلق به یکه صعود به طول ۷ کیلومتر انجام شد.

او گفت: ۱/۴ کیلومتر محور زرد - کاستان، ۲،۲ کیلومتر محور شیرین دره، ۰/۹ کیلومتر محور آسفالت قلندر تپه، حصه گاه و ۲/۲ کیلومتر محور توپچنار نیز در شهرستان مانه و سملقان طی این مدت آسفالت شده است.

 به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با توجه به میزان تخصیص اعتبارات، حداقل ۵۵ کیلومتر راه روستایی تا ابتدای تابستان امسال آسفالت خواهد شد و در صورت ابلاغ به موقع اعتبارات جدید، آسفالت ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی امکان پذیر است.

 شهامت گفت: با توجه به وجود ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، برای جبران عقب ماندگی ۱۰ درصدی از میانگین کشوری، نیازمند آسفالت حداقل ۷۲ روستا به طور ویژه هستیم که پیشنهادات لازم در زمینه آسفالت روستا‌های بالای ۵۰ خانوار به مسئولان استان ارائه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.