امارات مدعی شد نیرو‌های یمنی به سلاح هوشمند دست پیدا کردند

نماینده امارات در سازمان ملل مدعی شد نیرو‌های یمنی توانسته زرادخانه‌های خود را با سلاح هوشمند مجهز کنند.

«لانا نسیبه» امروز (دوشنبه) ادعا کرد نیروهای انصارالله یمن توانستند زرادخانه‌های خود را به سلاح هوشمند و آنچه که او «مرگبار» توصیف می‌کرد، مجهز کنند.

به گزارش الخبر الیمنی، نماینده دائم امارات در سازمان ملل ادعا کرد: قبل از اینکه وارد آینده اسفبار شویم از شورای امنیت می‌خواهیم تدابیر سختی در قبال توسعه سامانه‌های هوش مصنوعی و پهپاد‌ها به کار گیرد.

او ضمن اعلام این موضوع که سلاح‌های صنعاء به شکل فزاینده‌ای در حال توسعه است، اعلام کرد که ممکن است در آینده نزدیک دسته‌ای از پهپاد‌ها در حملات برون‌مرزی مشارکت کنند که از فناوری شناسایی چهره و دیگر ویژگی‌های هوش مصنوعی برخوردار باشند.

این درحالی است که نیروهای مسلح یمن توانایی جنگاوری بالایی در همه بخش‌های دریایی، زمینی و هوایی دارند و همچنین از سلاح‌های راهبردی بازدارنده با تکنولوژی نقطه‌زنی بالا برخوردارند. 

گفته می‌شود تعداد سلاح در یمن بیش از سه برابر جمعیت این کشور است. این امر به دلیل شرایط بحرانی یمن در سال‌های اخیر بیش از پیش تقویت شده است.

نیرو‌های یمنی در این جنگ که بیش از هفت سال طول کشیده است، تجهیزات زیادی را نیز از نیرو‌های وابسته به عبد ربه منصور هادی و ائتلاف متجاوز به غنیمت گرفت. ارتش و کمیت‌های مردمی یمن علاوه بر دست یافتن به تجهیزات نظامی پیشرفتهو یادگیری فناوری آنان، تاکتیک‌های مختلف و متعدد جنگیدن به‌خصوص جنگ‌های چریکی را آموختند و نیرو‌های نظامی آن‌ها برای جنگ‌های چریکی و زمینی آموزش لازم را دیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
ماشاالله یمن
آخرین اخبار