نماینده ولی فقیه در کردستان:

سوم خردادماه نماد وحدت نیرو‌های مسلح در فتح خرمشهر است

پور ذهبی گفت: سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر نماد انس، الفت، وحدت و اتحاد نیرو‌های مسلح در خلق آن حماسه ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد که با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی در لشکر ۲۸ پیاده کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: هدف از برگزاری این اجتماع بزرگداشت سوم خردادماه بوده که بعد از گذشت ۴۰ سال همچنان آن دوران پر از خاطره است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با یادآوری اینکه سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ یکی از خوشحال‌کننده‌ترین روز در زندگی امت است، گفت: فتح خرمشهر نماد انس، الفت، اتحاد و وحدت نیرو‌های مسلح در خلق آن حماسه ماندگار است.

او‌می گوید: خدا در آیه ۱۲۶ سوره آل عمران اورده است «خدا آن وعده را نداد مگر آنکه به شما مژده فتح دهد و تا دل شما مطمئن شود؛ و فتح و پیروزی نصیب کسی نشود مگر از جانب خدای توانای دانا؛ بنابراین یک مسلمان و رزمنده مجاهد دلبستگیش نصرت الهی است.»

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اتفاقات برای یک رزمنده مجاهد موجب آرامش خاطر و امید می‌شود، رزمندگان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و سایر نیرو‌های مسلح در دوران جنگ در برابر دشمنان ایستادند و نترسیدند و آن حماسه ماندگار را خلق کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی گفت: در عملیات خرمشهر جوانان زیادی برای حفظ انقلاب جانشان را تقدیم کردند، یک رزمنده مسلمان نیاز به آرامش خاطر و امید دارد همان‌گونه که با فتح خرمشهر این امید را به امت دادند.

او‌می گوید: امروزه عرصه، عرصه جهاد علمی، فرهنگی و اقتصادی است  و برای موفقیت در این جبهه نیز نیاز به آرامش خاطر، امید داشتن و وعده الهی داریم.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تمام مقدمات مادی، علمی، روانی و انسانی بدون اراده خداوند کاری از پیش نمی‌برد، اراده خداوند از همه امکانات و توانمندی‌ها مافوق و بزرگ‌تر است، بنابراین باید در هر کاری به حق‌تعالی توکل کنیم.

او گفت: اگر همه عالم هستی جمع شوند و بخواهند به انسان ضربه وارد کنند مادامی که خداوند اراده نداشته باشد، هیچ کاری پیش نخواهد رفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه قدرت خداوند همواره با حکمت اوست، یادآور شد: گرچه در برخی از تصمیمات و اقدامات شاید به پیروزی و اهداف از قبل پیش‌بینی شده نرسیم، اما نباید از حکمت پروردگار متعال غافل شد چرا که برخی از شکست‌ها حکمت الهی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار