سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اعتقاد دارد تمرین با ملی پوشان بزرگسال، جوانان را به خود باوری می‌رساند و انگیزه‌شان را برای موفقیت بیشتر می‌کند.

محمد بنا گفت: همزمانی اردوی تیم بزرگسالان برای شرکت تورنمنت قزاقستان با اردوی تیم جوانان برای مسابقات قهرمانی آسیا باعث شد دو تیم ادغام شوند و یک تمرین خوب و با نشاط را برگزار کردند. چه خوب است که برخی مواقع این تمرینات مشترک برگزار شود، تن کشتی گیران جوان به تن ملی پوشان بزرگسال می‌خورد و این به جوانان انگیزه می‌دهد و آن‌ها را به خودباروی می‌رساند.

تمرین مشترک تیم‌های ملی کشتی فرنگی جوانان و بزرگسالان در خانه کشتی شهید هادی برگزار شد که این مهم فرصتی شد تا جوانان فرنگی کار شانه به شانه بزرگسالان تمرین کنند و تن‌شان به تن قهرمانانی بخورد که در المپیک و جهانی در بالاترین سکو‌ها ایستاده اند. یکی از اتفاق‌های جالب تمرین مشترک فرنگی کاران جوان و بزرگسال، تقدیر محمد بنا از سه فرنگی کار تیم جوانان بود.

بنا با اشاره به ظرفیت بالای کشتی فرنگی برای پشتوانه سازی، گفت: ظرفیت کشتی فرنگی کشورمان سال هاست به دلیل خودباوری که به وجود آمده، در رده‌های مختلف بالاست و برای موفقیت تنها یک شرایط خوب تمرینی و اردویی را لازم دارند. این شرایط هم با مدیریت خوب علیرضا دبیر و حمید سوریان فراهم شده و مربیان مجرب هم چه در کادر فنی تیم نوجوانان و چه کادر فنی جوانان حضور دارند. آورده تیم‌های رده‌های پایه هم در نهایت به تیم بزرگسالان تزریق می‌شود که ما در تیم بزرگسالان از این ظرفیت وتوان استفاده می‌کنیم.

محمد بنا به همراه ۱۱ کشتی گیر و ۳ مربی از روز اول خردادماه به منظور حضور در رقابت‌های بین المللی قزاقستان تمرینات خود را آغاز کرده اند. رقابت‌های بین المللی کشتی رنکینگ اتحادیه جهانی جام بولات تورلیخانوف روز‌های ۱۲ تا ۱۵ خردادماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

بنا گفت: آینده کشتی فرنگی را روشن می‌بینم، کشتی گیران جوان با نمایشی که داشته اند، نشان داده اند باید امیدوارانه به سمت آینده حرکت کنیم. هر چند ملی پوشان تیم بزرگسالان هم بچه‌های جوانی هستند که سال‌های سال می‌توانند به کشتی خدمت کنند، اما خوشحالم که بچه‌های تیم جوانان هم ظرفیت بالایی دارند و هر چه رقابت بین کشتی گیران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی نزدیک‌تر شود، اتفاق‌های قشنگ و بهتری برای کشتی فرنگی می‌افتد.

ششمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان روز‌های ۵ لغایت ۱۵ خردادماه در محل خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار