۴۶۲ هزار مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل پایانه‌های آذربایجان غربی از تردد ۴۶۲ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

بهزاد برقی گفت: در طول دو ماه گذشته امسال ۴۶۲ هزار مسافر از ۵ پایانه مرزی استان تردد کرده اند و با توجه به اتمام محدودیت‌های کرونایی و تردد از پایانه‌های مرزی این میزان در مقایسه با پارسال ۵۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او گفت: در این مدت پایانه مرزی رازی با ۱۷۱ هزار مسافر و پایانه مرزی بازرگان با ۱۵۱ هزار مسافر به همراه پایانه مرزی تمرچین با ۷۹ هزار نفر مسافر در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

برقی گفت: همچنین در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری نزدیک به ۲۰ هزار دستگاه کامیون و بالغ بر ۳۱۰۰ دستگاه اتوبوس از طریق پایانه‌های مرزی استان تردد کردند.

او گفت: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری ۱۲۲ پرونده تخلفاتی مربوط به رانندگان حمل و نقل بخش‌های کالا و مسافر طی سه جلسه کمیسیون ماده ۱۱ و ۳۴ پرونده تخلفاتی نیز مربوط به شرکت‌های حمل و نقل بخش کالا و مسافر طی ۶ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برقی می گوید:عمده تخلفات بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۱ مربوط به حمل بار بدون بارنامه، عدم رعایت مقررات حمل و نقل، پروتکل‌های بهداشتی، فقدان تجهیزات ایمنی و حرکت در مسیر غیر مجاز بوده و عمده تخلفات بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۲ نیز شامل سو استفاده از شناسه ملی و کدپستی، تغییر مبلغ کرایه در بارنامه، عدم حضور و نظارت مدیر فنی، عدم پرداخت کرایه راننده و عدم وجود تجهیزات ایمنی می‌شود.

او گفت: همچنین در سال گذشته ۲۸ فقره پرونده حریم قانونی راه، ۲۰ فقره پرونده سرقت تابلو و علائم، ۱۶ فقره پرونده مطالبه خسارت و ۱۷ فقره پرونده متفرقه کیفری و حقوقی توسط اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی بررسی شد و در سال جاری نیز گشت‌های راهداری و کارشناسان حقوقی این اداره کل با این قبیل تخلفات به شدت برخورد می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.