برگزاری نشست روایتگران دفاع مقدس به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون

نشست روایتگران دفاع مقدس به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد.

غریب فاضل‌نیا رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: روایتگری ایثارگران و خانواده‌های  آن ها، در کنار روایتگری خانواده‌های معظم شهدا، یکی از مصادیق جهاد تبیین است که می‌تواند تصویری دقیق را از دوران جنگ تحمیلی پیش‌روی نسل‌های جوانتر بگذارد و  با ارزش‌های والای فرهنگ جهاد و شهادت آشنا کند.

او گفت: بر همین اساس در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برنامه‌ریزی‌هایی برای ثبت و ضبط خاطرات خانواده شهدا و برگزاری نشست‌هایی که بتواند زمینه روایتگری رزمندگان را فراهم آورد در دستور کار قرار داده‌ایم و در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت‌های ملی این برنامه‌ها را تقویت کنیم.

فاضل نیا گفت: همان طور که زلفی‎‌گل، مقام عالی وزارت نیز تاکید کرده‌اند، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیش از همیشه خود را مکلف می‌داند که در شناخت آن واقعه‌ عظیم، و درس‌آموزی از مجاهدت‌های پیروزمندانه و ترویج روحیه‌ مقاومت، الگوسازی کنند و با تاکید بر جهاد علمی در نظام آموزشی رویدادی متمایز بیافریند.

در این نشست، سردار پاسدار فضل‌اله نوذری، جانشین عملیات قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، طی سخنانی به بررسی علل و عوامل جنگ تحمیلی، تشریح برخی عملیات‌ها و پیامد‌ها و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس پرداخت و با اشاره به جایگاه و اهمیت دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در تبیین دقیق دوران دفاع مقدس گفت: اگر تاریخ از سوی افرادی که در آن حضور داشته‌اند و تاریخ‌سازی کرده‌اند، روایت نشود، دیگرانی خواهند آمد و سعی می‌کنند با شبهه ‏افکنی، روایت‌های متفاوتی را بنویسند.

سردار نوذری جانشین عملیات قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)  با تقدیر از تلاش دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای حرکت در مسیر ثبت روایت‌های ایثارگران و خانواده‌های شهدا، به ارایه‌ی رهنمون‌هایی در این خصوص پرداخت و  گفت: دانشگاه سلمان فارسی کازرون و سایر دانشگاهیان می‌توانند نقش به‌سزایی در جهاد تبیین و جلوگیری از تحریف وقایع تاریخی داشته باشند و با انتقال درست و اصولی تاریخ و وقایع آن به نسل‌های جوان و نسل‌های آینده، به معاندین و دشمنان اجازه وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها را ندهند.

او  به سابقه تاریخی اشغال خرمشهر پرداخت و با ریشه‌یابی عوامل تاریخی حمله عراق به ایران، به تشریح برخی از عملیات‌های پیش از آزادسازی خرمشهر از جمله عملیات طریق‌القدس و عملیات فتح‌المبین پرداخت و سپس با اشاره به مراحل مختلف عملیات بیت‌المقدس، به حضور رزمندگان کازرونی در این عملیات و برخی فعالیت‌های آن‌ها گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر، یکی از نقاط عطف تاریخی بود که به خوبی قدرت لشکر اسلام را به دشمنان نشان داد.

نوذری گفت: رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس و از جمله در آزادسازی خرمشهر که برای دشمنان با هیچ منطقی قابل فهم نبود، باعث شد که با تکیه به ایمانِ این رزمندگان و علیرغم وجود مشکلات متعدد تسلیحاتی و سنگ‌اندازی‌های سیاسی، در نهایت دست بالا را در جنگ داشته باشیم و اجازه ندهیم توافق‌های یک‌سویه را به ما تحمیل کنند.

 در این برنامه که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد عباس روستا، کارشناس فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و از اعضاء خانواده‌های شهید این دانشگاه، به شعرخوانی پرداخت.

 سردار  فضل‌الله نوذری، پیش از حضور در این نشست از سایت پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و بنا‌های آماده بهره‌برداری و کارگاه‌های فعال این سایت بازدید کرد و پس از آن با حضور در جمع دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون به گلباران قبور مطهر شهدای گمنام پرداخت.

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، نشست روایتگران دفاع مقدس، با حضور جمعی از دانشگاهیان، رزمندگان گردان فجر شهرستان کازرون و برخی دیگر از رزمندگان و ایثارگران، مسئولان شهرستان و جمعی از علاقمندان، با سخنرانی سردار پاسدار  فضل‌الله نوذری، جانشین عملیات قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار