مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ۲۰۸ میلیون دلار انواع کالا در ۲ ماه گذشته سال جاری از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشور‌ها صادر شده است.

به گفته روح الله غلامی : این میزان کالا با وزن ۵۴۱ هزار و ۴۷۰ تن از طریق صادرات ۲۰۸ میلیون دلار کالا از مرز مهرانمرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

او می گوید: این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی ۶۸ درصد و از نظر وزن ۹۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: بیشتر کالا‌های صادراتی شامل سنگ، کاشی، سرامیک، آهن آلات، محصولات فلزی، تره بار، محصولات پتروشیمی، سنگ آهن، کلینکر سیمان، محصولات پلاستیکی، شیشه و محصولات آن، خودرو و قطعات آن را شامل می‌شود.

غلامی با اشاره به میزان صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته نیز گفت: در این بازه زمانی (سال ۱۴۰۰) یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار انواع کالا سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشور‌ها صادر شده است.

او می گوید: این میزان کالا با وزن ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی ۱۱۶ درصد و از نظر وزن ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.