مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب 3 تفاهم نامه با نهاد های حمایتی بیش از 2 هزار واحد مسکونی می سازد.

دکتر بیک مداح  گفت:سه تفاهم نامه فیمابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بنیاد مستضعفان ، کمیته امداد حضرت امام و بسیج مستضعفان سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با هدف کمک به نیازمندان به امضا رسیده است.

او گفت: در قالب تفاهم نامه دو جانبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان، ۱۳۶۸ واحد در حال ساخت است که ۹۰ درصد این سهمیه در ۳ شهرستان هدف طرح محرومیت زدایی (قصرقند – چابهار - زهک) و ۱۷۰ واحد یعنی ۱۰ درصد سهمیه در ۵ شهرستان غیر هدف طرح (زابل – ایرانشهر – مهرستان – سیب و سوران - خاش) احداث می‌شود.

او می گوید: در این تفاهم نامه افراد واجد شرایط پس از شناسایی، تایید و معرفی توسط بنیاد مستضعفان، از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب طرح ویژه مسکن روستایی و ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض (۵۰ شامل میلیون تومان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۲۰ میلیون تومان از سوی بنیاد مستضعفان) بهره مند می‌شوند.

او همچنین با اشاره به پیشرفت در اجرای این تفاهم نامه گفت: برای ۱ هزار و ۶۷ متقاضی تشکیل پرونده شده است و برای دریافت تسهیلات بانکی با ۴۲۱ متقاضی، عقد قرارداد صورت گرفته و ۱۶۵ واحد نیز به مرحله اجرای گچ و خاک و نصب درب و پنجره رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در زمینه تفاهم نامه سه جانبه با کمیته امداد و بنیاد مستضعفان گفت: در این تفاهم نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور دنبال می‌شود که احداث ۶۲۴ واحد مسکونی سهم استان سیستان و بلوچستان است.

مداح همچنین به تفاهم نامه ۵ جانبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:این تفاهم نامه فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، بسیج سازندگی سپاه و بنیاد مستضعفان با هدف ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور به انعقاد رسیده است که سهم سیستان و بلوچستان در این تفاهم نامه ۳۰۰ واحد است.

او گفت: در این تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عهده دار نظارت بر اجرا و اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی است، کمیته امداد امام خمینی (ره) ۶۵ تا ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ارائه میدهد و موضوع ساخت و ساز هم توسط بسیج سازندگی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) دنبال می‌شود.

او گفت: این تفاهم نامه در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ منعقد شد، اما به تازگی لیست واجدان شرایط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام شده است که در اسرع وقت در صورت تحویل پرونده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و واجدالشرایط بودن متقاضیان، توسط همکاران ما در شعب بنیاد مسکن به بانک‌های عامل معرفی میشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار