نخست وزیر هلند از تصویب تحریم نفتی روسیه پیش از تابستان خبر داد

نخست وزیر هلند در داووس ابراز امیدواری کرد علی رغم اختلافات موجود میان کشورهای اروپایی تحریم نفت روسیه پیش از تابستان تصویب شود.

باوجود عدم موفقیت اتحادیه اروپا برای تصویب ششمین بسته تحریمی علیه روسیه به بهانه جنگ در اوکراین، «مارک روته» بار دیگر ابراز امیدواری کرد که این تحریم‌ها هرچه سریعتر تصویب شود.

به گزارش خبرگزاری روسی ریا نووستی، نخست‌وزیر هلند امروز (چهارشنبه) طی سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد داووس (واقع در سوئیس)، ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا در اجلاس ۳۰ تا ۳۱ می‌ یا در اسرع وقت پس از این نشست، درباره تحریم نفت روسیه به توافق برسد.

او در این خصوص گفت: «ما خیلی سریع به بحران اوکراین واکنش نشان داده‌ایم و چندین بسته تحریمی ارائه کرده‌ایم. اما نگرانی در مورد تحریم‌های نفتی وجود دارد. برخی کشور‌ها سؤالاتی دارند. امیدوارم تا دوشنبه و سه‌شنبه، زمانی که نشست اتحادیه اروپا برگزار می‌شود، به توافق برسیم یا درباره چگونگی توافق کردن درباره آن در اسرع وقت پس از نشست نتیجه‌ای بگیریم».

این درحالی است مارک روته ساعتی پیش از اتحادیه اروپا خواست تا اقتصاد خود را به گونه‌ای اصلاح کند تا بازار داخلی‌اش تقویت شود. به گفته او فرانسه، آلمان و ایتالیا علیرغم روابط مهم با آمریکا باید درباره سیاست خارجی خود حاکمیت داشته باشند.

 در همین راستا کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) در مجمع جهانی اقتصاد ۲۰۲۲ (WEF) در داووس تایید کرد عملیات نظامی روسیه در اوکراین دو ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را آشکار کرده است اولی وابستگی اروپا به زنجیره‌های تامین از خارج و دومی اتکا به انرژی و مواد معدنی کشور‌هایی که خیلی هم دوست نیستند.

واشنگتن پست نیز امروز در گزارشی اعلام کرد کشور‌های اتحادیه اروپا به دنبال راه‌هایی برای کاهش وابستگی خود به گاز روسیه هستند. آن‌ها در کوتاه‌مدت مایلند برای جلوگیری از بحران انرژی از برخی حلقه‌ها عبور کنند و همین موضوع یکی از عواملی بود که به ثبات روبل کمک کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار