سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: تیراندازی در مدارس بار دیگر بی توجهی آمریکا به حقوق بشر را آشکار کرد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه در نشست خبری در پکن گفت: تیراندازی دسته جمعی روز سه شنبه در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس بار دیگر بی توجهی آمریکا به حقوق بشر را آشکار کرد.

تیراندازی در مدرسه ابتدایی در تگزاس که منجر به کشته شدن حداقل ۲۱ نفر از جمله ۱۸ کودک شد، سی و نهمین تیراندازی جمعی در اماکن تحصیلی در سال جاری در ایالات متحده محسوب می شود. وانگ ونبین در این رابطه گفت: ما گزارش‌های مربوطه را خوانده‌ایم. ما از تلفات شدید ناشی از تیراندازی‌ها در ایالات متحده متاسفیم. ما برای قربانیان و خانواده‌ها و عزیزان آن‌ها ابراز تأسف عمیق می‌کنیم.

وانگ گفت: آمریکا کشوری با بدترین شرایط حقوق بشر است. مردم هیچ حرکت اساسی از سوی دولت آمریکا برای حل مشکل فوق ندیده اند. اهمیت دادن به مسایل حقوق بشری از سوی آمریکا تنها یک ادعای ریاکارانه و توخالی است. در حالی که دولت آمریکا به حقوق بشر مردم خود اهمیت نمی‌دهد، چگونه می‌تواند واقعاً به حقوق بشر کشور‌های دیگر اهمیت دهد؟

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم که گزارشی در مورد وضعیت حقوق بشر در آمریکا در اسرع وقت به جهان ارائه کند.

روز سه شنبه در یک اقدام مسلحانه در حمله به دبستانی در جنوب ایالت تگزاس آمریکا ۱۹ کودک و دو آموزگار کشته شدند. آمار‌ها همچنان از افزایش خشونت‌های مسلحانه در آمریکا حکایت دارد. با گذشت یکسال از ریاست جمهوری بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین‌المللی که گریبانگیر دولت او است، خشونت‌های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در آمریکا رو به افزایش بوده و از کنترل دولت و پلیس آمریکا خارج شده است.

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۰۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.
آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد.
آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۵۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
آمریکا کشوری است که از سال 1980 تاکنون همراه با چند کشور دیگر و در سایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار و با کمک مالی برخی کشور های منطقه از تروریسم، گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وه مچنان نیز ادامه می دهد.
دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
بی توجه نیست بر ضد حقوق بشر است.
آخرین اخبار