بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان امروز پدیده شاخص استان گردوغبار ، کاهش کیفیت هوا و در مناطق غربی وزش باد شدید خواهد بود.

از ساعات ظهر امروز وزش باد شدید شمال غربی و کاهش میدان دید افقی در مناطق غربی استان از جمله بستک، پارسیان، بندرلنگه، بندرخمیر و جزایر خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

با توجه به ماندگاری گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در استان، توصیه می‌شود که از تردد‌های غیر ضروری و قرارگیری در فضای باز خودداری شود.

بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه پایش هوای کشور، میزان شاخص کیفیت هوا در شهر بندرعباس اکنون (ساعت ۹ صبح) به ۳۲۳ میکروگرم رسیده است و هوای این شهر همانند روز گذشته در شرایط خطرناک قرار دارد.

تداوم گردوغبار و آلودگی هوا در هرمزگان


بیشتر بخوانید


از روز جمعه به تدریج کیفیت هوا بهبود خواهد یافت.

از بعد از ظهر امروز تا صبح شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز با وزش باد‌های نسبتا شدید غربی مواج و متلاطم خواهد بود و سرعت باد به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۱۸۰ سانتی متر می‌رسد.

با توجه به نامساعد بودن شرایط دریا توصیه می‌شود که شناور‌های سبک و صیادی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های غربی و مرکزی استان اتخاذ شود.

طی امروز و فردا دمای هوا تغییرات چندانی نخواهد داشت، اما روز شنبه افزایش نسبی دما (۱ تا ۲ درجه) در استان پیش بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.