اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره وزش باد و گرد و خاک از امروز تا شنبه هفته آینده در استان اصفهان هشدار زرد صادر کرد.

هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از ماندگاری ذرات گرد و خاک، خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا از امروز تا روز شنبه هفته آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان خبر داد.

این وضعیت بیشتر در نیمه شرقی، شمالی و مناطق مرکزی استان فعال خواهد بود.

بر اساس این گزارش، احتمال وزش باد به نسبت شدید تا شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای افراد آسیب پذیر خودداری کنند، توجه لازم را نسبت به استحکام بخشی سازه‌های موقت مانند تابلو‌های تبلیغاتی داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: وضعیت شاخص کیفیت هوا در استان هنوز بالاست و این وضعیت تا دو سه روز آینده ادامه خواهد داشت همچنین این شاخص در روز‌های آینده روند کاهشی خواهد داشت، اما همچنان تا روز شنبه هوا ناسالم خواهد بود.

حجت‌الله علی عسگریان می‌گوید: جو به نسبت پایدار و آسمان در حال حاضر صاف است و غبار معلق در هوا در بیشتر مناطق استان وجود دارد و کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گفته او دمای هوای بیشتر نقاط استان تا سه روز آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.