ستاد نانو تکنولوژی کشور و گروه تراکتورسازان با هدف تجاری ‎سازی فناوری‎ها، تجهیزات و محصولات مبتنی بر فناوری‌های نوین تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

آقای سرکار دبیر ستاد نانو تکنولوژی کشور در مراسم امضای تفاهمنامه گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با تراکتورسازی، به زودی ۱۰۰ نمونه از قطعات تراکتور با استفاده از ظرفیت‌های نانو تکنولوژی موجود در کشور تولید و بر روی محصولات این گروه صنعتی استفاده خواهد شد.

وی از برنامه ریزی ۶ ماهه برای تولید به روش نانو تکنولوژی یک درصد از کل قطعات تراکتور خبر داد و گفت: براساس هماهنگی بین دو طرف در این مدت ۱۰۰ مورد از ۳ هزار قطعه مورد استفاده در یک محصول کامل تراکتور که به عبارتی شامل یک درصد از مجموعه کل قطعات تراکتور می‌باشد با فن آوری نانو تکنولوژی تولید می‌شود.

در حال حاضر دانشمندان حوزه نانو از ۱۰۰ قطعه مورد اشاره به دانش فنی تولید ۳۰ قطعه به روش نانو دست یافته اند که به عنوان محصولات تجاری قابل عرضه و استفاده بر روی محصولات تولیدی تراکتورسازی می‌باشد که این امر حکایت از طی شدن ۳ درصد از اهداف برنامه پیش بینی شده دارد.

 قابلیت‌های قطعه سازی و خود اتکایی تراکتورسازی در هموار بودن این مسیر ارزشمند است.

تراکتورسازی ایران با داخلی سازی ۹۳ درصد از قطعات مورد نیاز خود گام‌های پیش برنده‌ای را برداشته که می‌تواند الگویی برای تمامی صنایع از جمله خودروسازان باشد.

 با برنامه ریزی صورت گرفته بزودی تراکتورسازی به عنوان الگوی نانو تکنولوژی کشور در عرصه صنعتی تبدیل خواهد شد و برای رسیدن به تمامی اهداف این مجموعه ستاد نانو تکنولوژی پشتیبان و حامی این گروه توانمند در حوزه تولید و صنعت کشور و حتی بازار‌های جهانی خواهد بود.

آقای وحید زاده مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز ورود این صنعت را به حوزه فن آوری‌های نوین اتفاقی مهم در ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی تراکتورسازی عنوان کرد و گفت: تراکتورسازی همواره تامین نیاز کشاورزان را با نگاه مشتری محوری از تمامی جوانب کیفی و اقتصادی در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و ورود به عرصه فناوری‌های نانو تکنولوژی هم با این هدف صورت می‌گیرد.

 هدف از اجرای این تفاهم نامه به کارگیری ظرفیت‎های دو طرف برای تجاری ‎سازی فناوری‎ها، تجهیزات و محصولات مبتنی بر فناوری‌های نوین، با تمرکز فناوری‎ نانو و همچنین شناسایی واولویت بندی نیاز‌های فناورانه و ارائه راهکار‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین برای تامین این نیاز‌ها است.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیش از ۶ دهه سابقه تولید و عرضه انواع تراکتور و تامین ۹۸ درصد نیاز داخلی به این محصول، امسال تولید ۳۵ هزار دستگاه تراکتور در نوع و توان‌های متنوعه را در برنامه تولیدی خود قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.