کشف بیش از ۶۰۰ تن غلات احتکار شده در خرامه

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج)، مقادیر زیادی غلات احتکار شده در برنجکوبی‌های واقع در شهرستان خرامه شناسایی که بلافاصله گشت مشترک تعزیرات حکومتی به محل اعزام شد.

غلامرضا سالاری گفت: با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج)، مقادیر زیادی غلات احتکار شده در برنجکوبی‌های واقع در شهرستان خرامه شناسایی که بلافاصله گشت مشترک تعزیرات حکومتی به محل اعزام شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس به کشف و ضبط حجم زیادی غلات از ۶ کارخانه برنجکوبی اشاره و گفت: غلات مکشوفه شامل ۱۴۸ تن گندم، ۴۱ تن برنج و ۴۶۰ تن شلتوک برنج بوده و علاوه بر این ۸ تن برنج تقلبی و ۵ تن کود اوره نیز کشف ضبط شده است.

او ارزش کالا‌های مکشوفه را بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال عنوان و گفت: در این رابطه ۶ پرونده تعزیراتی برای متخلفان تشکیل شده و جهت رسیدگی به شعب ویژه‌ای ارجاع خواهد شد تا خارج از نوبت رسیدگی و احکام قاطع و بازدارنده صادر شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: بر اساس مصوبه سران سه قوا مبنی بر تشدید مجازات‌های تعزیرات حکومتی، در برخورد با اخلال گران و مفسدان هیچگونه اغماضی نخواهد شد و جرایم سنگینی برای محتکران اعمال خواهد شد.

سرهنگ کاووس محمدی گفت: شلتوک‌ها را مالک برنج کوبی از استان خوزستان خریداری کرده که با توجه به گران شدن قیمت برنج ایرانی در یک ماه گذشته، این شلتوک‌ها در انبار نگهداری می‌شوند تا در ادامه با قیمت بالاتر به برنج تبدیل و فروخته شوند.

مظفری مدیر اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان خرامه هم گفت: مالک برنج کوبی همه موجودی شلتوک خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نکرده و این مصداق بارز احتکار است.

مالک کارخانه برنجکوبی نیز گفت: شلتوک موجود در انبارش را با عنوان برنج در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کرده و گزینه‌ای به نام شلتوک برای سامانه جامع انبار‌ها تعریف نشده است.

مظفری مدیر اداره صمت خرامه گفت: شلتوک ها‌ی انبار شده در این برنجکوبی، چون تبدیل به برنج نشده احتکار است.

او گفت: ۲۳واحد برنجکوبی در خرامه فعال است که دربازرسی از هشت واحد آن، بیش از ۵۰۰ تن انواع غله که در سامانه انبار‌ها ثبت نشده بودند کشف و ضبط شده و پرونده آن‌ها برای بررسی بیشتر به تعزیرات حکومتی استان فارس ارجاع داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
درود
آخرین اخبار