استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های مرتبط روند صدور مجوز‌ و بهره‌برداری از سنگ‌شکن کارگاه تونل هونی شهرستان کوهرنگ را سرعت ببخشند.

غلامعلی حیدری در سفر به بخش بازفت شهرستان کوهرنگ با حضور در کارگاه تونل هونی (تاراز) و بررسی آخرین وضعیت اجرایی این تونل گفت: تامین مصالح برای بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان از اولویت‌هایی است که همچنان دنبال می‌شوند و لازم است علاوه بر تسهیل حمل مصالح در روستاها، شرایط برای استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی در رابطه با تامین مصالح نیز دیده شود.

در این دیدار علی حیدری معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در قرارداد پیمانکار تونل هونی ایجاد سنگ‌شکن دیده شده است؛ با توجه به اینکه در زمان اجرای عملیات حفر تونل برخی مصالح ضایع ایجاد می‌شود با ایجاد سنگ‌شکن علاوه بر پاکسازی محیط، شرایط برای تولید شن و ماسه مورد نیاز کارگاه و همچنبن تامین مصالح پرکاربرد در بازسازی مناطق زلزله‌زده فراهم خواهد شد.


بیشتر بخوانید


در صورت فعال‌سازی سنگ‌شکن کارگاه تونل هونی تا پایان خرداد امسال در هر ساعت ۱۵۰ تن مصالح تولید می‌شود.

در حال حاضر تامین شن و ماسه برای بازسازی مناطق با کمبود‌هایی مواجه است و ایجاد سنگ‌شکن در کارگاه تونل هونی می‌تواند بخشی از نیاز منطقه را برطرف کرده و امکان کنترل قیمت در بازار شهرستان را نیز فراهم کند.

عملیات بازسازی برای ۵۰۰ واحد زلزله‌زده کوهرنگ ادامه دارد و بازسازی هزار و ۵۰۰ واحد دیگر این شهرستان نیز در مصوبات سفر رییس جمهور به استان پیش‌بینی شده است که به طور طبیعی نیاز به مصالح را افزایش می‌دهد و باید اقدامات لازم در این رابطه دیده شود.

نیاز شهرستان کوهرنگ به حداقل سه سنگ‌شکن دیگر برای تامین مصالح طرح بازسازی مناطق زلزله‌زده است؛ با نظر دستگاه‌های اجرایی سه سنگ‌شکن سیار به زودی در این شهرستان فعال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.