سید باقر احمدی گفت: در این پویش، هدف ورود فعالانه اصحاب رسانه، اعم از خبرنگاران، عکاسان و ... به موضوع مدیریت مصرف انرژی و انجام اقدامات فراگیر رسانهای است.
او گفت: مدیریت مصرف انرژی در ابعاد مختلف دارای اهمیت ویژه است که مصرف انرژی یک شاخص در ارزیابی افراد جامعه در مواجهه با موضوع مسئولیت اجتماعی محسوب میشود. باشند.
احمدی گفت: در سالیان اخیر به واسطه توجه بیشتر نخبگان به مسائل زیست محیطی، فضای امیدوار کنندهای جهت تنویر افکار عمومی بوجود آمده است و نخبگان جامعه، رهبران فکری و اصحاب رسانه میتوانند با استفاده از شیوههای اقناع مخاطب (اعم از ارتباطات اقناعی، تاثیر نفوذ گروه) نقش موثری هم در اگاهی بخشی جامعه و هم تغییر سبک مصرف انرژی برق داشته باشند
احمدی گفت: میانگین مصرف انرژی برق در ایران بیش از میانگین بسیاری از کشورها است و یکی از مباحث مهم در بهبود شاخصهای زندگی، فرهنگسازی پیرامون مسائل مرتبط با فرهنگ شهروندی است.
احمدی گفت: در پویش مورد اشاره، همه علاقه مندانی که اکنون شاغل در رسانه هستند، این امکان را خواهند داشت که با تولید و انتشار محتواهایی اعم از خبر، گزارش، مصاحبه، فیلم، موشن گرافی و ... که هدف فرهنگسازی مدیریت مصرف انرژی را دنبال کند؛ شرکت داشته باشند.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: دستیابی به سطحی مناسب از مصرف در بخشهای مختلف، به ویژه انرژی، نه تنها تاثیر منفی بر میزان رفاه شهروندان ندارد بلکه منجر به ایجاد آرامش و ثبات و متناسب سازی درآمد و هزینه خانوارها خواهد شد.