برنامه‌ریزی نداشتن برای صادرات، چالش‌ بزرگ شرکت‌های دانش بنیان

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: شرکت‌های فناور شهرک علمی و تحقیقاتی از بازار و اقتصاد استان و کشور سهم کوچکی دارند.

قیصری گفت: شرکت‌های فناور شهرک علمی و تحقیقاتی از بازار و اقتصاد استان و کشور سهم کوچکی دارند و مهم ترین دلیل این چالش محدویت منابع مالی برنامه‌ای مستقیم و عدم تخصیص بودجه متناسب با هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر ، وجود موانع و نداشتن سازماندهی و برنامه‌ریزی مناسب برای افزایش صادرات محصولات دانش‌بنیان است.

به گفته او از دیگر چالش‌های بزرگ شرکت‌های دانش بنیان تردید صنایع بزرگ برای تأمین نیاز‌های زنجیره مواد و تجهیزات خود از شرکت‌های فناور، عدم سازماندهی و برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه بازار داخلی و جذب سرمایه‌گذاراست.

در حال حاضر ۶۱۲ شرکت و موسسه فناور و دانش بنیان در این شهرک مستقر  و بیش از ۸ هزار نفر در این شرکت ها مشغول به کار هشتند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می گوید: فروش محصولات دانش‌بنیان در شرکت‌های دانش بنیان شهرک علمی تحقیقاتی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است.

به گفته او گردش مالی شرکت‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  ۱۴ هزار میلیارد تومانی است و صادرات این شرکت‌ها بالغ بر ۵۴ میلیون دلار برآورد می‌شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.