مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: تا پایان امسال بیش از ۱۰ هزار بیمه شده جذب این صندوق می شوند.

اسدی در نشست خبری به مناسبت هفدهمین سالروز تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: با توجه به مصوبات، علاوه بر کشاورزان، روستائیان و عشایر، کشاورزان غیر ساکن، رانندگان بار و مسافر شهری، فعالان حوزه صنایع دستی و تمام افراد شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گرفتند.

او گفت: تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال که تحت پوشش بیمه‌ای نیستند می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار بگیرند.

اسدی گفت: جامعه تحت پوشش بیمه ۵۲ هزار و ۴۳۲ نفر است که از این تعداد ۴ هزار و ۸۷۲ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: ۳۳ هزار و ۱۳۳ نفر در استان بیمه شده فعال هستند و ۱۶ هزار نفر نیز انفصال بیمه‌ای دارند که درخواست می‌کنیم نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

او گفت: از جامعه مشمول بیمه ۲۰ هزار و ۲۰۸ نفر ساکن روستاها، هزار و ۹۱۲ نفر کشاورز غیر ساکن، هزار و ۶ نفر عشایر، ۳ هزار و ۶۱۷ راننده و ۲ هزار و ۱۲۰ نفر نیز مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اسدی گفت: ۹۷ هزار و ۶۸۴ نفر در استان فاقد هرگونه بیمه‌ای هستند، شهرستان قاین با ۴۶ درصد بیشترین ضریب پوشش بیمه‌ای و شهرستان فردوس با ۲۶ درصد کمترین ضریب پوشش بیمه‌ای را نسبت به جمعیت مشمول بیمه‌ای دارند.

خراسان جنوبی در جایگاه دوازدهم کشوری از نظر ضریب پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.