ملا عبدالغنی برادر گفت افغانستان خانه مشترک همه افغان‌ستانی هاست و آبادی آن مسئولیت مشترک همه افغانستانی ها است.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا با شماری از علماء، متنفذین و بزرگان قومی اهل تشیع دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این نشست که در قصر مرمرین دایر شده بود، عطاالله صادق شاغاسی، رئیس اجماع استقلال و صلح و سید حسن فاضل‌زاده، رئیس مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان، به نمایندگی از سایرین سخنرانی کردند.
فاضل‌زاده در مورد صلح، امنیت و استقلال صحبت کرد و گفت: ما همیشه از طالبان حمایت کرده‌ایم و به این کار خود ادامه خواهیم داد. ما همه اقدامات و تلاش‌ها جهت تضعیف نظام اسلامی موجود را نامشروع می‌دانیم.

فاضل‌زاده طالبان را هسته وحدت و همبستگی اقوام ساکن در افغانستان دانست و افزود: علماء همواره از هرگونه شورش و ناامنی در مناطق شیعه‌نشین جلوگیری کرده‌اند.
در این دیدار، همچنان صادق شاغاسی صحبت کرد و گفت توافق‌نامه دوحه را می‌توان وثیقه‌ آزادی، اتحاد و برادری بین اقوام دانست. تیکه‌داران قومی سابق و حلقات استخباراتی که منافع خود را در تفرقه‌ ملت‌ها تأمین می‌کرد دیگر از بین رفته است.
علماء، متنفذین و بزرگان قومی اهل تشیع همچنین پیشنهادات و طرح‌هایی داشتند که به صورت کتبی با معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در میان گذاشتند.
معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا ضمن خوش‌آمد گویی به بزرگان قومی اهل تشیع گفت: افغانستان خانه مشترک همه افغانستانی هاست و آبادی آن مسئولیت مشترک همه افغانستانی ها است. موقف طالبان واضح است؛ درهای طالبان به روی هر فرد افغانستان باز است.
ما از هر کسی که به افغانستان و مردم آن خدمت کند استقبال می‌کنیم.
در ادامه ملا عبدالغنی برادر آخند رفاه مردم و ثبات اقتصادی را یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم طالبان در کوتاه مدت جهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم و افزایش درآمد ملی عنوان کرد.

پیش از این حافظ ذاکر الله، عضو ارشد طالبان گفته بود که نهادی با عنوان «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» به دستور رهبران این گروه ایجاد شده است و این در مورد جایگاه سیاسی و حقوق شهروندی شیعیان در افغانستان تصمیم خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار