معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : توسعه پایدار، در کشور در گرو توسعه همه جانبه است و امروز نیاز کشور به بحث فناوری است که به دنبال آن اشتغال زایی بوجود خواهد آمد.

جلیلی گفت : در معاونت تحقیقات و فناوری، سیاست گذاری، برنامه ریزی و هدایت طرح‌های پژوهشی و فعالیت‌های نوآورانه است.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این راستا در نظر داریم طرح‌های تحقیقاتی نوآورانه را حمایت و تقویت کنیم و از طرح‌هایی که به بروز رسانی تحقیقات مطابق نیاز مردم استان مربوط می‌شوند به طور ویژه حمایت کنیم.

از جمله این موضوعات می‌توان به بیماری‌های غیر واگیر مانند چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های واگیر مانند HIV، هپاتیت، همچنین پدیده ریزگرد‌ها و معضل اعتیاد، کرونا ویروس و بیماری‌های نوپدید اشاره کرد.

با توجه به نام گذاری امسال مقام معظم رهبری به عنوان "سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" بحث دانش بنیان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

در این معاونت از طرح‌های دانش بنیان به ویژه سلول‌های بنیادی که بحث روز دنیا در راستای درمان بیماری‌های لاعلاج می‌باشد حمایت ویژه خواهد شد.

خوشبختانه در دانشگاه قدم‌های خوبی در راه اندازی اولیه بخش‌های اتاق تمیز، مرکز طب بازساختی و... برداشته شده است.

از اهداف دیگر این معاونت تسهیل در فرایند تایید و پروسه‌ی پروپوزال‌های پژوهشی و تقویت و توسعه مرکز رشد و تحقیقات زودبازده و کاربردی نمودن تحقیقات در زمینه‌های تشخیصی، دارویی و درمانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.