وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشورمان آمادگی صادرات ۴ میلیون دُز واکسن کرونا دارد که در نخستین محموله ۱۰۰ هزار دُز برای کشور ونزوئلا ارسال شد.

بهرام عین‌اللهی گفت: کشورمان آمادگی صادرات ۴ میلیون دُز واکسن کرونا دارد که در نخستین محموله ۱۰۰ هزار دُز برای کشور ونزوئلا ارسال شد؛ این‌که ما می‌توانیم صادرکننده واکسن باشیم در حالی‌که قبلا نیاز به واکسن داشتیم، افتخار بزرگی بوده و نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده دولت و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اردبیل گفت:برای پیشرفت اقتصادی کشور اجرای طرح ملی مردمی‌سازی یارانه‌ها لازم بود و همه مصمم به اجرای آن هستند و در این زمینه اردبیل جزو استان‌های موفق کشور در زمینه تنظیم بازار بوده و خدمات زیادی برای تنظیم بازار استان انجام یافته است و نکات و مسائلی مطرح‌شده را به تهران منتقل و سعی می‌کنیم که آن‌ها را برطرف نماییم.

ورود آبله میمون به ایران ثابت نشده است

عین اللهی می‌گوید: بیماری آبله میمون سال‌ها در کشور‌های مختلف وجود داشته و مربوط به حیوانات بوده که به انسان هم منتقل شده است؛ این بیماری بیش‌تر عوارض پوستی دارد و میزان مرگ و میر آن مثل کرونا نبوده و خیلی کم است.

او گفت: در کشور ما هم تعدادی موارد مشکوک مشاهده شده بود که انستیتو پاستور هیچ‌کدام از نمونه‌های موارد مذکور را تایید نکرد و بنابراین هنوز ورود آبله میمون به ایران ثابت نشده است؛ با این حال کارشناسان وزارت بهداشت در مرز‌ها شرایط را کنترل می‌کنند و اقدامات لازم را برای موارد مورد نیاز انجام خواهند داد.

ایران توان ساخت واکسن برای هر ویروسی را دارد

وزیر بهداشت گفت: کرونا باعث شد ایران زیرساخت‌های واکسیناسیون را افزایش دهد به طوری‌که امروز ۶ مرکز تولید واکسن وجود دارد که این مراکز علاوه بر تولید واکسن کرونا، توانایی تولید واکسن هر ویروسی را دارند و این از توفیقات دانشمندان ایرانی است.

عین اللهی می‌گوید: ایران جزو کشور‌های موفق در مهار بیماری کرونا است که یکی از دلایل این موفقیت، ورود رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور به این موضوع بود و ستاد کرونای ایران از ستاد‌های بی‌نظیر در دنیا است و علاوه بر وزارت بهداشت، همه سازمان‌ها و مسؤولان در حوزه کرونا با احساس مسؤولیت تلاش کردند.

فعلا آثاری مبنی بر موج جدید کرونا مشاهده نمی‌شود

او گفت: توجه مردم واکسیناسیون کرونا ضروری است چراکه واکسن باعث ارتقای ایمنی و مقاومت افراد می‌شود و با شیوع مجدد کرونا، بدن افراد می‌تواند در مقابل آن مقاومت کند، البته فعلا هیچ آثاری نه تنها در ایران بلکه در خیلی از کشور‌های دیگر در خصوص موج جدید کرونا مشاهده نمی‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.